کتاب خلاقیت‏ های تدریس در الگویابی و تقارن ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

گردآوری و تالیف: جواد ساعی و زهرا ساعی

 

متاسفانه اکثر دانش آموزان ریاضی را درسی دشوار می‌انگارند که باید آن را با نشستن در کلاس‌های کاملا انتزاعی و پیچیده فرا گیرند. در این کتاب نویسنده  به عنوان یک معلم ابتدایی و علاقه‌مند به جذابیت‌های ریاضی تصمیم گرفته تا ایده‌های جالب، به روز و جهانی برای آموزش، تدریس، ارائه فعالیت‌های تکمیلی، ارائه تکلیف و همچنین ارزشیابی را در حوزه‌های مختلف ریاضی ابتدایی جمع‌آوری نماید.

کتاب حاضر، در دو بخش مختلف الگویابی و تقارن، به ایده‌های جالب و آسانی که موجب خلاقیت در تدریس معلم و یادگیری آسان‌تر، دقیق‌تر و شیرین‌تر دانش آموز است؛ شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب خلاقیت‏ های تدریس در الگویابی و تقارن

 

کتاب زبان تخصصی فیزیک ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: نگین رسولی

 

امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به پیشرفت روز افزون علم، قابلیت دسترسی به متون ترجمه شده کاهش می‌یابد و برای همگامی با این پیشرفت، ناگزیر به استفاده از متون اصلی هستیم. به علاوه اینکه، این درس یکی از موارد امتحانی مهم در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترا محسوب می‌شود و نقش تعیین کننده‌ای در رتبه‌ی کل دانشجویان ایفاء می‌کند. امید است کتاب حاضر که بدین منظور مهیا گردیده است، دانشجویان را در پیمودن این مسیر، همراهی کند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب زبان تخصصی فیزیک

 

کتاب راهنمای خودآموز کتاب آلمانی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

ترجمه و گردآوری: مهتاب افسری

 

اولین گام در یادگیری زبان آلمانی، آشنایی با موضوعات عمومی و گسترده زبان است. از جمله صحبت راجع به خود، مکالمات ابتدایی در حد احوالپرسی، آشنایی اولیه با بیان احساسات و بنابراین اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را به صورت خود آموز دارید، کتاب پیش رو برای شما بسیار مناسب خواهد بود.  کتاب Studio d در سطوح مختلفی از زبان آلمانی از A1 تا B1 را در برمی‌گیرد و یکی از قوی ترین و بهترین کتابهای موجود برای یادگیری زبان آلمانی می‌باشد که از ساختار و نظم خاصی برای یادگیری گام به گام آلمانی پیش می‌رود. این کتاب راهنما، کتاب مناسبی برای زبان آموزانی هست که فرصت زیادی برای کلاس ندارند و ترجیح می‏دهند که به صورت خودآموز شروع به یادگیری زبان کنند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب راهنمای خودآموز کتاب آلمانی

 

کتاب آرایشگری یه بازیه، آرایشگریه بازیکن ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلفین: محمد خلیلی و استاد على عابدى

 

هنر آرایشگری یه بازیه و ما یه بازیکن و در بازی، تمرین، رکن اصلی پیشرفت محسوب می شود. نویسندگان  با هدف برای بالا بردن سطح آرایشگری کشور این کتاب را با زبانی روان و ساده به رشته تحریر درآورده اند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آرایشگری یه بازیه، آرایشگریه بازیکن

 

کتاب دانش پیشرفته پرواز انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: خلبان حامد مسعودی فر و خلبان مرتضی عبدشریفی

 

این کتاب از شش بخش تشکیل شده است که ابتدا از مبانی مربوط به شناخت هواپیما شروع می‏ شود و به تدریج با مباحث تجربی پرواز و آشنایی با سیستم‏ های هواپیما و همچنین اصول ناوبری به اتمام می‏رسد. همچنین در نگارش این کتاب سعی بر این بوده که اصطلاحات تخصصی مربوط به پرواز دستخوش کمترین تغییرات باشد و از اصطلاحات به زبان اصلی استفاده شود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب دانش پیشرفته پرواز

 

کتاب تورات موسی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

برگردان: سیاوش فاتحی

 

این کتاب برگردانی است از شش بخش نخست the bible NRSV ویراسته zaine Ridling می باشد. این برگردان با قلمی ساده و روان به تحریر در آمده که برای همگان قابل فهم باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب تورات موسی

 

کتاب انجیل بارنابا ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

برگردان: سیاوش فاتحی

 

این کتاب برگردانی است از متن انگلیسی انجیل بارنابا که لانزدال و لورا راگ (Lonsdale and lorua ragg) آنرا پدید آورده اند. این برگردان با قلمی ساده و روان به تحریر در آمده که برای همگان قابل فهم باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب انجیل بارنابا

 



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1402برچسب:, | 8:48 | نويسنده : مسعود |

 

کتاب آداب معاشرت برای مدیران انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

انسان بر اساس ادراک خود تصمیم می‌گیرد. ادراکات و برداشت‌های ذهنی دنیای اطراف ما را شکل می دهند. ادراکات انسان‌ ریشه در فرهنگ دارد و هر فردی تحت تأثیر محیط‌های فرهنگی مختلف از خانواده، سازمان تا فرهنگ ملی قرار دارد. هر فرهنگی مختصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. تعامل با هر فرهنگ مستلزم شناخت آن فرهنگ، آداب و رسوم و سپس برخورد برنامه‌ریزی شده با آن است. کتاب “آداب معاشرت برای مدیران” راهنمای آداب معاشرت و تعاملات اثربخش با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها است. پیش‌زمینه‌ی برنامه‌ریزی برای تعاملات اثربخش، کسب اطلاعات و آگاهی است. این کتاب، اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در خصوص آداب معاشرت موثر ارائه می‌دهد، به نحوی که از طریق آن می‌توانید تعاملات خود را در محیط‌های مختلف برنامه‌ریزی و کاملاً سنجیده عمل نمایید.

در این کتاب با پوشش مناسب جلسات مختلف آشنا می‌شوید که در فرهنگ‌‌های گوناگون معانی مختلف دارند. همچنین، یاد می‌گیرید هر رنگی در هر کشور نماد چه چیزی است و چه رنگ‌هایی را در جلسات نباید پوشید. می‌آموزید کدام اعمال در کشورهای مختلف بی‌احترامی یا حتی توهین تلقی می‌شود. فرا می‌گیرید در عین رسمیت، به عوامل غیررسمی تعاملات خود توجه کنید. با یافته‌های جدید علم روانشناسی صنعتی و سازمانی، زبان بدن، جذابیت‌های ظاهری و کاریزماتیک، با جذبه صحبت کردن و معانی که می‌توان با آن‌ها منتقل کرد؛ آشنا می‌شوید.  خواهید آموخت برای متقاعد کردن طرف مقابل چه چیزهایی حائز اهمیت است. یاد می‌گیرید از طریق یافته‌های علمی بازاریابی حسی، فضای فیزیکی جلسات و نشست‌های خود را به تأثیرگذارترین شکل ممکن تغییر دهید و پیروز مذاکرات باشید.

در کتاب “آداب معاشرت برای مدیران”خواهید دید، چطور می‌توانید با تغییر عادات بد، رعایت نکات مثبت و پسندیده، استفاده از تکنیک‌های مختلف در محیط کار، دیدگاه، و ذهن دیگران را در راستای مناسب تغییر دهید و موقعیت شغلی خود را ارتقاء بخشید. این کتاب دارای نکات ارزشمندی است که می‌تواند برای مدیران و مسئولان در تمامی بخش‌ها، دیپلمات‌ها، سفرا و کاردارهای فرهنگی، استادان دانشگاه، مربیان ورزشی و تمامی کسانی که به نوعی خواستار تعامل سازنده و اثربخش با دیگران هستند، مفید واقع شود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آداب معاشرت برای مدیران

 

کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: محمدقلی یوسفی

 

زندگی انسان در جامعه مانند زندگی سایر جانداران یک فرایند گزینشی تطبیقی و سازگاری با محیط است. اما این تطبیق و سازگاری را با مدد عقل انتخاب نکرده است بلکه به اقتضای شرایط با تقلید و یادگیری از افراد موفق انجام داده است. این جامعه انسانی و ساختار از پیش تعیین شده آن نیست که قواعد مناسب را برای خود وضع نمود بلکه این قواعد بودند که نظم اجتماعی را ایجاد نمودند.

در این فرایند پیشرفت‌‌هایی که در نهاد‌های انسانی و در شخصیت انسان صورت می‌گیرد را می‌توان به طور کلی به انتخاب طبیعی مناسب‌ترین عادت فکری و فرایند تطبیق و سازگاری نسبت به شرایط محیطی مرتبط دانست که به‌طور مرتب با رشد جوامع و با تغییر نهاد‌هایی که انسان‌ها تحت آن‌ها زندگی می‌کنند تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند. تکامل یک فرایند تغییرات پیوسته، مداوم و تدریجی و برگشت‌ناپذیر در طول یک دوره نسبتاً طولانی است که در آن افراد و گروه‌های اجتماعی تغییر می‌کنند و متناسب با شرایط محیطی تنوع پیدا می‌کنند. مناسب‌ترین آنها دوام آورده و تکامل پیدا می‌کند. به عبارت دیگر تحولات اقتصادی اجتماعی همانند فرایندهای تکاملی موجودات زنده تغییر و تکامل پیدا می‌کنند. با تطبیق باز هم بیشتر افراد و عادت‌‌های آن‌ها نسبت به تغییر محیط، نهاد‌های جدید شکل می‌گیرند و جامعه توسعه می‌یابد.

این کتاب محصول بیش از سه دهه مطالعه پژوهش و اندیشه در زمینه مسائل توسعه اقتصادی است که نویسنده با عشق و علاقه و کار شبانه‌روزی و نگاه مستمر به آخرین یافته‌های علمی در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران برجسته این موضوع به پایان رسانده است. همان‌گونه که گفته شد در نوشتن این کتاب نویسنده از نظریات و نوشته‌های صاحب‌نظران بسیاری بهره فراوان برده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

 

کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم!انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در دنیای پرتلاطم امروز یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای موفقیت در هر زمینه‌ای در اختیار داشتن شبکه‌ای گسترده و پویا از ارتباطات با افراد جامعه است. مقبولیت و محبوبیت درون چنین شبکه‌ای از روابط می‌تواند نقش موثری در موفقیت و کامیابی ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. افراد قبل از هر چیز از طریق رفتارهای اجتماعی ما در مورد منش و دیدگاه‌هایمان قضاوت می‌کنند، چرا که این تنها بخش قابل رویت از شخصیت ما است. بنابراین اصلاح و تقویت رفتارهای مقبول و موردپسند جامعه بخش عمده‌ای از مسیر موفقیت ما را هموار می نماید. متخصصان علوم روانشناسی و جامعه‌شناسی از چنین فرآیندی با عنوان برندینگ شخصی یاد می کنند، که در آن شخص با ایجاد تمایز و برتری در رفتارهای اجتماعی‌مان و تعالی و تکامل بخشیدن به آن‌ها تصویر ذهنی مثبتی را در دیگران و در خود ایجاد نماید. این کتاب می‌کوشد تا با ارائه رهنمودهای رفتاری، الگوهای رفتاری ما را اصلاح نموده و ارتقا بخشد. تفاوت قابل توجه این کتاب با دیگر کتب موجود در حوزه موفقیت فردی و برندینگ شخصی، عملی و کاربردی بودن راهکارها و دستورالعمل‌های آن است که می تواند تفاوت عمده‌ای در جایگاه اجتماعی ما در نظر دوستان، شرکای تجاری، خانواده و از همه مهم‌تر خودانگاره شخصی ایجاد کند و این همان معنای اصیل پرنس و پرنسس بودن است که در سراسر این کتاب به آن اشاره شده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم

 

کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: جی. پل پیتر جری سی. اولسون

تلخیص و ترجمه: دکتر احمد روستا و کبری سبزعلی یمقانی

 

این کتاب به منظور تعمیق درک و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده به رشته تحریر درآمده است و هدف از تهیه کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده وجود خلاء فرهنگ واژگان جامع در حوزه رفتار مصرف کننده بود. جذابیت این کتاب در ۲ زبانه بودن آن می‌باشد که باعث می‌شود خواننده همزمان ترجمه و اصل آن را مقابل هم قرار داده و با واژگان تخصصی بیشتری آشنا شود. همچنین این کتاب بیش از ۳۰۰ واژه‌ی تخصصی رفتار مصرف کننده را در بردارد که در حجم کوچک خود به صورت یکپارچه و گام به گام مطالب بخش تخصصی رفتار مصرف کننده را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و بر جذابیت مطالب و اشتیاق مخاطب به مطالعه آن می‌افزاید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده

 

کتاب فرهنگ واژگان روانشناسی صنعتی و سازمانی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: استیون جی روگلبرگ

تلخیص و ترجمه: کبری سبزعلی‌یمقانی و لیلا پیری

 

امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش علم روانشناسی صنعتی و سازمانی نیاز به یک فرهنگ واژگان تخصصی برای رفع نیاز در این رشته تخصصی احساس می‌شود. کتاب حاضر که تلخیص و ترجمه‌ای از کتاب «دایره‌المعارف روانشناسی صنعتی و سازمانی» تالیف استیون جی روگلبرگ است برای اولین بار واژگان و اصطلاحات تخصصی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی را از A تا Z  شرح داده است. اگرچه کتاب‌های مختلفی در حیطه روانشناسی صنعتی و سازمانی در کشور به چاپ رسیده ولی هنوز کتاب جامع و کاملی وجود ندارد که به این شکل بتواند ابهامات دانش پژوهان را در شناخت واژگان تخصصی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی برطرف نماید. در این کتاب سعی شده به صورت ساده و روان این خلاء مطالعاتی پر گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب فرهنگ واژگان روانشناسی صنعتی و سازمانی

 

 

کتاب نمایشنامه عروسی خونین انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: فدریکو گارسیا لورکا

مترجم: طیبه انوشه

 

لورکا ملقب به شاعر کولی (1936-1989) شاعر و درام نویس رمانتیک اسپانیایی، عروسی خونین را با اقتباس از یک حادثه روستایی که در سال 1928درجنوب شهر بندری آلما اتفاق افتاد، نوشت. جزییات ماجرا مربوط می‌شد به نزاع‌های خانوادگی، حسادت‌های مردانه و ربودن یک عروس در روز عروسی‌اش که پیامدهای فاجعه‌آمیزی در پی داشت.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب نمایشنامه عروسی خونین

 

کتاب 25 نکته طلایی برای کسب‌وکار موفق وکلا ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلف: مریلین آستین تارلتون

مترجم: کبری سبزعلی یمقانی

 

کتابی که پیش رو دارید مطالب مفیدی در رابطه با چالش‏ های پیش روی وکلا جهت تأسیس دفتر حقوقی شخصی و مزایا و مضرات آن ارائه می‏‏دهد. وکلا می‏‏توانند با خواندن این کتاب به نکات ارزشمندی در رابطه با نحوه پایان دادن به همکاری با شرکت، چگونگی آغاز یک کسب­وکار شخصی، برندینگ شخصی و کسب شهرت میان موکلین، ‏‏‏بازاریابی و جذب موکلین جدید، حفظ موکلین قبلی و مدیریت کارکنان و فرآیندهای شرکت دست یابند. این کتاب به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا با شناسایی دقیق مشتریان خود و ایجاد یک رابطه مناسب با آن‌ها بتوانید در بازاریابی و فروش از نوآوری‏های مفید و کاربردی استفاده نمایید و از به کار بردن نوآوری‌هایی که منجر به شکست شما می‏‏شود، خودداری نمایید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب 25 نکته طلایی برای کسب‌وکار موفق وکلا

 



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1402برچسب:, | 8:47 | نويسنده : مسعود |

 

کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد اول انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

کتابی که پیش رو دارید از جدیدترین متدهای آموزش زبان تخصصی تلاش دارد تا مخاطب خود را با واژگان، جملات و اصطلاحات زبان بازرگانی و تجارت آشنا نماید. این کتاب دو زبانه بوده و شامل دو فصل است که بیش از ۹۰ مکالمه انگلیسی برای صاحبان کسب و کار را در بر می گیرد. فصل اول کتاب شامل بخش‌های چون ۱: بخش مذاکرات تجاری، ۲: بخش واردات و صادرات، ۳: بخش نمایشگاه تجاری می‌باشد که هرکدام از این بخش‌ها شامل زیر بخش‌های متعددی می باشد. در فصل دوم  کتاب مکالمات انگلیسی در محیط کار آمده است که خود شامل سه بخش ۱: ارتباط با رئیس، ۲: ارتباط با مشتریان، ۳: ارتباط با همکاران می باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد اول

 

 

کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد دوم انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

این کتاب دو زبانه بوده و شامل ۱۰ فصل است که شامل مباحثی در زمینه گرامر و دستور زبان، مکالمه، اشتباهات رایج در مکالمات، افعال و اصطلاحات خاص تجاری و آداب مذاکره است. مطالعه این کتاب را به مدیران ارشد و میانی سازمان‌های تجاری، کارآفرینان، سرپرستان و کارکنان بخش فروش و بازاریابی و همچنین علاقمندان به آشنایی با مفاهیم مدیریتی و بازرگانی جهت انجام مراودات تجاری و بازرگانی به زبان انگلیسی توصیه می‌نماییم. این کتاب همچنین برای دانشجویان رشته های مدیریت، کارآفرینی و اقتصاد نیز می تواند مفید باشد چراکه یادگیری زبان تخصصی تجارت امکان استفاده از مقالات به روز و کتابهای بین المللی حوزه تجارت و بازرگانی را برای دانشجویان فراهم می کند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد دوم

 

 

کتاب بدهکاران انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف: اکبر اکبری

 

این کتاب نگاهی است هر چند سطحی به مشکل عده زیادی در کشور که به دلیل نوع نگاه‌شان به عوامل پیرامون از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شده و بدهکار شده‌اند. بدهی حاصل نوعی اشتباه محاسباتی در شغل و زندگی است که هر بدهکار به نوعی مرتکب این اشتباه شده است، به خاطر اینکه این کتاب بتواند تقریباً شامل حال همه بدهکاران شود به اجبار مطالب به صورت بسیار ساده و روان نوشته شده است.

نوع شکل‌گیری بدهی و سطح انواع بدهی و راهکارها در کتاب به صورت مختصر و از نظر نویسنده تقریباً مفید بیان شده است. به دلیل آشنایی نویسنده با نوع نگاه اکثر بدهکاران و به دلیل اینکه نویسنده احتمال داده است که خواننده (بدهکار) در این کتاب فقط دنبال راهکار باشد و کلیه مطالب را نخواند، به اجبار مطالب کتاب به صورت الفبای بدهی تا پایان بدهی در تمامی صفحات کتاب پخش شده است و خواهش نویسنده از خواننده محترم خواندن تمامی مطالب کتاب است زیرا ممکن است اصل هدف نویسنده مورد توجه قرار نگیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بدهکاران

 

کتاب مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف و مترجم: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

مجموعه حاضر اولین بخش از مقالات و ترجمه‌های چاپ شده‌ی اینجانب در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند می‌باشد. در این سالیان همیشه در نظر داشتم تا فعالیت‌های علمی-پژوهشی خود را در کتابچه‌ای متمرکز و منسجم نمایم. اکنون جلد اول مقالات و ترجمه‌های چاپ شده در اینجا گردآوری و برای علاقمندان حیطه‌ی مدیریت، بازاریابی و برند عرضه شده است. امید است این مجموعه برای دانشجویانی که علاقمندند تا در حیطه‌ی کارهای پژوهشی وارد شوند راهگشا و مفید باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند

 

 

کتاب مجموعه مقالات در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانمحور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلف: کبری سبزعلی یمقانی

 

مجموعه حاضر دومین بخش از مقالات و ترجمه‌های چاپ شده‌ کبری سبزعلی یمقانی در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی می‌باشد. جلد اول این کتاب با عنوان مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند در سال 1396 توسط انتشارات ماهواره و در سال 1401 توسط انتشارات کلید پژوه به چاپ رسیده است. اکنون جلد دوم مقالات و ترجمه‌های چاپ شده گردآوری و برای علاقمندان حیطه‌ی مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان محور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی عرضه می‌شود. امید است این مجموعه برای دانشجویانی که علاقمندند تا در حیطه‌ی کارهای پژوهشی وارد شوند راهگشا و مفید باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مجموعه مقالات در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانمحور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی

 

کتاب صفر تا صد چگونگی نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفان: دکتر کبری سبزعلی یمقانی و دکتر علی سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب تلاش شد آموزشی جامع و کامل از نحوه نگارش طرح توجیهی و بیزنس پلن ارائه گردد. در ابتدا به تفاوت‌های طرح توجیهی و بیزنس پلن پرداخته شد. سپس در فصل‌هایی مجزا به طور جامع، مبانی علمی و نکات مهم در نوشتن هر کدام از طرح‌های توجیهی و بیزنس پلن آورده شده است. با توجه به اهمیت بوم مدل کسب‌وکار در این کتاب، این بوم مدل با مثالی کاربردی شرح داده شد. همچنین با توجه به اهمیت نرم‌افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی یا بیزنس پلن، بخشی از کتاب به شرح این نرم‌افزار اختصاص یافته است. لذا در این راستا، بخشهایی خلاصهوار از یک پروژه‌‌ی انجام شده با استفاده از این نرمافزار را به همراه خروجی آن برای علاقمندان آمده است. در نهایت تعدادی از فرمت‌های خام نحوه‌ی نگارش طرح توجیهی و بیزنس پلن جهت اخذ وام از بانک‌ها و نهادهای مختلف، گرفتن زمین، دریافت مجوزات از وزارت صنعت و معدن و نهادهای ذیربط، اخذ ویزای مهاجرت (استارتاپی یا خوداشتغالی یا کارآفرینی) و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی آورده شده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب صفر تا صد چگونگی نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن

 

 

کتاب تحلیل آمادگی صادرات با نگاهی آسیب شناسانه در راستای صادرات غیرنفتی انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر احمد روستا و دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

کتاب جامع “تحلیل آمادگی صادرات” توسط دکتر احمد روستا و کبری سبزعلی یمقانی تالیف شده است تا افراد و شرکت­ها به مدد آن بتوانند از طریق چک لیست ها، راه کارها و پیشنهادات ارائه شده، تحلیل آمادگی صادرات خود را بررسی و کالاهای خود را با موفقیت در بازارهای جهانی عرضه کنند. رویکرد این کتاب، نگاهی عملی و کاملاً اجرایی دارد و تلاش شده تا راهنمایی برای افراد و شرکت­های مختلف باشد که از این طریق بتوانند آمادگی صادرات خود را تحلیل و با نگرشی متفاوت به صادرات محصولات یا خدمات خود بپردازند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب تحلیل آمادگی صادرات

 

کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفان: جی. پل پیتر و جری سی. اولسون

 تلخیص و ترجمه:  دکتر احمد روستا و  کبری سبزعلی‌یمقانی

 

این کتاب تلخیص و ترجمه‌ای از کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده جی. پل پیتر و جری سی. اولسون است. جذابیت این کتاب، دو زبانه بودن آن و آوردن قسمت‌های بسیار مهم این کتاب ثقیل و حجیم در کتابی با ابعاد کوچک به صورت موجز می‌باشد که خواننده در مدت زمانی کوتاه می‌تواند به دنیایی از مطالب جذاب و خواندنی در حوزه‌ی رفتار مصرف کننده و استراتژی بازاریابی دست یابد. این کتاب شامل  5 بخش و 19 فصل است و در تلخیص و ترجمه آن دقت شده است تا محتوا و ارزش کلام از بین نرود یا کمرنگ نشود و نکات ارزشمند کتاب اصلی حفظ گردد. “در بخش اول نگاهی به رفتار مصرف کنندگان، در بخش دوم استراتژی بازاریابی و احساس و شناخت، در بخش سوم استراتژی بازاریابی و رفتار، در بخش چهارم استراتژی بازاریابی و محیط و در بخش پنجم استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کنندگان آورده شده است” و هر بخش حاوی فصولی است که مطالب و نکات ارزشمندی را در برمی‌گیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده

 

 

کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی روش‌ها و استراتژی‌های ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانی) انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر علی سبزعلی یمقانی، دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر احمد روستا

 

کاربرد فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات جغرافیایی یا مکانی در کسب وکارها و صنعت بازاریابی هیچ گاه بیشتر و چشمگیرتر از امروز نبوده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ، بطور یکسان می توانند سیستم های اطلاعات جغرافیایی را به عنوان یک ابزار تحلیل ضروری و اجتناب ناپذیر به کار گیرند. از جمله ی این کاربردها در تحلیل مناطق بازاری، بازاریابی مستقیم، سیاست تبلیغات، واردات موازی و کنترل سیاست های قیمت گذاری، مدیریت مناطق فروش، بازاریابی مکانی و رفتار مکانی مصرف کننده، نمایش و به تصویر کشیدن مشتریان، مسیریابی فروش، استراتژی های مکان خرده فروشی و خدمات و نیز تدوین استراتژی های تجاری می باشد. هسته اصلی ژئومارکتینگ، سیستم اطلاعات جغرافیایی است که می تواند مفهوم بازاریابی را تقویت کند و یا بطور کلی تغییر دهد. این سیستم کمک می کند که داده ها در سیستم بازاریابی با اضافه شدن مولفه مکان بصورت منظم و یکپارچه با سایر اطلاعات جغرافیایی ارتباط برقرار نماید و از قابلیت های وسیع، متنوع و قدرتمند جی آی اس در فرآیند برنامه ریزی و پیاده سازی بازاریابی استفاده نمود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی روش‌ها و استراتژی‌های ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانی)

 

 

کتاب اصول مکان یابی با رویکرد ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‎‌محور)در صنعت خرده‌فروشی انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر علی سبزعلی یمقانی، دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر محمد احمدی

 

یکی از مهمترین تصمیمات خرده‌فروشی، تصمیم‌گیری در مورد مکان فروشگاه است. امروزه، راحتی مشتریان بسیار اهمیت دارد و فروشگاه خرده‌فروشی صرفاً بر اساس موقعیت مکانی خود ممکن است به موفقیت یا شکست نایل شود. اگر در هنگام انتخاب محل اجرای طرح، بررسی‌های لازم صورت نگیرد این امر می‌تواند حیات خرده‌فروشی را در بلندمدت تحت تأثیر خود قرار دهد. مشکلات مکان‌یابی فروشگاه مدت‌هاست که در تحقیقات اقتصاددانان، جغرافیدانان و بازاریابان مورد توجه قرار گرفته است. ژئومارکتینگ یک تحول واقعی در علم مکان‌یابی را امکانپذیر کرده و تصمیم‌گیری در مورد نقاط مکان فروش را بهبود بخشیده است .ژئومارکتینگ برای مدیریت مناطق تجاری نیز مفید است، در نتیجه پویایی قابل‌توجهی را در ارتباط با تصمیم‌گیری برای افتتاح یک فروشگاه به وجود آورده است. انجام مطالعات مکان‌یابی اصولی و بهینه علاوه بر تأثیر اقتصادی بر عملکرد فروشگاه، دارای اثرات اجتماعی، محیط زیستی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه محل احداث خواهد بود. بنابراین، انتخاب مناسب محل کسبوکار یک جزء حیاتی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. لذا، میتوان گفت که بازاریابی مکانی، یک رویکرد جدید است که برای تجارت مدرن و سازمان‌دهی مجدد انواع خرده‌فروشی استفاده می‌شود. در این کتاب تلاش شده تا مولفه‌ها و شاخص‌های مکان‌یابی با رویکرد ژئومارکتینگ در صنعت خرده‌فروشی ارائه گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب اصول مکان یابی با رویکرد ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‎‌محور) در صنعت خرده‌فروشی

 



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1402برچسب:, | 8:45 | نويسنده : مسعود |

 

کتاب مهارت‌های دهگانه زندگی انتشارات کلید پژوه

 

مولف: اعظم رسولی پرشکوه

 

این کتاب شامل ده مبحث شامل خود آگاهی، سبک های ارتباطی، ارتباط موثر، استرس، خشم، رفتار جرأت مندانه، حل مسأله، اعتماد به نفس (عزت نفس)، همدلی، تفکر نقاد، تفکر خلاق می باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مهارت‌های دهگانه زندگی

 

کتاب وسواس در حیوانات مزرعه انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: ای کاتیا موریتز، دکترا

مترجم: مریم ستاری

 

نویسنده در این کتاب اختلال وسواس جبری (OCD) را در کودکان را بصورت قصه و در قالب زندگی حیوانات در یک مزرعه با زبانی ساده و کودکانه شرح داده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب وسواس در حیوانات مزرعه

 

کتاب پروتکل پیاده ‏سازی روانشناسی مثبت در محیط کار‏ انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

امروزه مهمترین منبع مزیت رقابتی در هر سازمان‌ها، کارکنان متعهد، برانگیخته و وظیفه شناس است. برای رسیدن به این امر مهم مدیران سازمان ها باید تلاش نمایند انرژی ها و هیجان های مثبت را در محیط کار افزایش دهند و لذا برای تحقق این امر باید اقداماتی صورت پذیرید که یکی از این اقدامات پیاده سازی روانشناسی مثبت در محیط کار در قالب پروتکل می باشد. این کتاب با رویکرد مربیگری روانشناسی مثبت در محیط های کاری نگارش یافته و توجه ای ریزبینانه و حرفه ای به مولفه هایی دارد که می توان روانشناسی مثبت را در آن‌ها گنجاند تا بهره وری پرسنل در محیط کار افزایش یابد. هدف این کتاب ارائه یک استدلال مرکزی است که روانشناسی مثبت می تواند ما را به عصر جدیدی از درک و عملکرد سازمانی هدایت کند. با مطالعه کتاب متوجه خواهید شد که روانشناسی مثبت در محیط کار چگونه با سازمان های دولتی و خصوصی، بزرگ و کوچک ارتباط پیدا می کند و باعث رشد آنها می گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب پروتکل پیاده ‏سازی روانشناسی مثبت در محیط کار

 

کتاب بمک (بازی‌های محیط کار) ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب  مولف، تعداد بسیاری بازی جذاب، ساده و مهیج را معرفی کرده که با کمترین هزینه و امکانات بتوانید در ساعات کاری داخل محل کار خود اجرا کنید. جذابیت این بازی ها در اجرای تکنفره و گروهی آن است. نام بمک برای کتاب از مخفف کلمات اولیهبازی‌های محیط کاریعنی تجمیعب: بازی، م: محیط” وک: کار” شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بمک (بازی‌های محیط کار)

 

کتاب کاربردهای اجرایی روان‌شناسی مثبت ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: استوارت آی. دونالدسون/ میهالی سزیکزمیهالی/ جین ناکامارو

مترجمین: دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر لیلا پیری و احمد شریفان

 

این کتاب تلاشی برای بررسی چالش‌هایی است که در محیط‌های کاری و محیط‌های آموزشی با آن روبرو هستیم. در سالیان گذشته، معمولاً به افراد و سازمان‌ها گفته می‌شود که چه کارهایی را نباید انجام دهند. ولی معمولاً مشخص نمی‌شود که این افراد و سازمان‌های چه کارهایی را باید انجام دهند. در این کتاب سعی شده است تا به این مقولات پرداخته شود. نویسندگان این کتاب، کتاب را با تعریفی از روان‌شناسی مثبت شروع می‌کنند و سپس تاریخچه مختصری از آنرا بیان می‌کنند. این کتاب شامل ۱۳ فصل است که به چهار زیرگروه عمده تقسیم می شود: ۱) بررسی عمده روان‌شناسی مثبت کاربردی ۲) ارتقای کیفیت سلامتی و آموزشی ۳) ارتقای کیفیت کاری و سازمانی ۴) پیشنهاداتی برای بکارگیری بهتر روان‌شناسی مثبت در زندگی.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب کاربردهای اجرایی روان‌شناسی مثبت

 

کتاب ومک (ورزش‌های محیط کار) ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب مولف، تعداد بسیاری ورزش های جذاب، ساده و مهیج را معرفی کرده که افراد با کمترین هزینه و امکانات بتوانند در ساعات کاری داخل محل کار خود اجرا کنند. جذابیت این ورزش ها در اجرای تکنفره و گروهی آن است. نام ومک برای کتاب از مخفف کلمات اولیهورزش های محیط کاریعنی تجمیعو: ورزش، م: محیط” وک: کار” شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب ومک (ورزش‌های محیط کار)

 

 

کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: سارا لوئیس

مترجمین: دکتر کبری سبزعلی یمقانی،  دکتر لیلا پیری و معصومه زارع

 

نویسنده این کتاب، سعی کرده است تا با حداقل استفاده از اصطلاحات فنی روانشناسی، درکی از رویکرد روانشناسی مثبت و اجرای این رویکرد را به رهبران و مدیران سازمان‏ها و در تمامی سطوح، نمایش دهد و به آن‏ها نشان دهد که چگونه می‏توانند از تکنیک‏های روانشناسی مثبت در زمینه تخصصی خود در محیط کار استفاده کنند. این کتاب، جدیدترین یافته ‏های علمی و پژوهشی در زمینه موضوعاتی مانند مثبت گرایی، رشد سازمان‌ها، استفاده از انرژی مثبت، انجام فعالیت‌های جمعی متحول کننده، استفاده از سرمایه‏ های روانشناختی و رهبری کردن سازمان به صورت مناسب را دربر می‏ گیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

 

کتاب ساده ثروتمند شوید !انتشارات کلید پژوه

 

 

گردآوری و ویراستاری: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

وارن بافت یک نقل قول دارد که می‌گوید:

اگر چیزهایی بخرید که احتیاجی به آن‌ها ندارید؛ به زودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آن‌ها احتیاج دارید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب ساده ثروتمند شوید



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1402برچسب:, | 8:44 | نويسنده : مسعود |

طرح توجیهی(feasibility study) ارزیابی عملی بودن یک پروژه یا سیستم پیشنهادی را نشان می‎دهد. هدف طرح توجیهی کشف عینی و منطقی نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار موجود یا سرمایه گذاری پیشنهادی، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در محیط، منابع مورد نیاز برای انجام و در نهایت چشم اندازهای موفقیت است. به عبارت ساده‌تر، دو معیار برای قضاوت در مورد طرح توجیهی و جود دارند که شامل هزینه مورد نیاز و ارزش و نتایجی است که باید به دست آید؛ می‌باشد.

طرح توجیهی سازمان یافته باید پیشینه تاریخی کسب‌وکار یا پروژه، شرح محصول یا خدمات، صورت‌های حسابداری، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیقات بازاریابی و سیاست‌ها، داده‌های مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را ارائه دهد. به طور کلی، مطالعات طرح توجیهی مقدم بر توسعه فنی و اجرای پروژه است. طرح توجیهی پتانسیل پروژه را برای موفقیت ارزیابی می‌کند. بنابراین، عینیت درک شده عامل مهمی در اعتبار مطالعه برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات پشتیبان است و لذا باید با رویکردی عینی و بی‌طرفانه انجام گردد تا اطلاعاتی ارائه شود که بتوان بر اساس آن تصمیم‌گیری نمود.

بخش‌های اصلی در نوشتن طرح توجیهی

اساساً شش بخش برای هر طرح توجیهی، وجود دارد:

1. محدوده پروژه- که برای تعریف مشکل تجاری و یا فرصتی که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده می‌شود. دامنه طرح توجیهی باید قطعی و دقیق تعریف شده باشد. روایت طولانی از پروژه هیچ فایده‎ای ندارد و در واقع می تواند شرکت کنندگان پروژه را گیج کند. همچنین لازم است بخش‌هایی از کسب‌وکار که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله مشارکت‌کنندگان پروژه و کاربران نهایی که تحت تأثیر پروژه قرار می‌گیرند، تعریف شوند. همچنین اسپانسر پروژه باید مشخص شود. بسیاری از پروژه‌ها درشرکت‌ها بدون یک محدوده پروژه مناسب شروع شده‌اند و در نتیجه، در داخل و خارج از مرزهای خود سرگردان شده‌ و باعث می‌شوند که تولیدات بسیار زیاد یا بسیار کمتری از مقدار مورد انتظار داشته باشند.

2. تحلیل جاری- تحلیل جاری برای تعریف و درک روش فعلی پیاده سازی، مانند یک سیستم، یک محصول، و غیره استفاده می‌شود. با کمک تحلیل متوجه می‌شویم که واقعاً هیچ مشکلی در سیستم یا محصول فعلی وجود ندارد. با کمک این نوع تحلیل، نقاط قوت و ضعف رویکرد فعلی شناسایی خواهد شد (مزایا و معایب). علاوه بر این، ممکن است عناصری از سیستم یا محصول فعلی وجود داشته باشد که ممکن است در جانشین آن استفاده شود، بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. بدون چنین تحلیلی، بعضی مشکلات هرگز شناسایی نمی‎شوند.

3. الزامات - چگونگی تعریف الزامات به موضوع مورد توجه پروژه بستگی دارد. به عنوان مثال، نحوه تعیین الزامات برای یک محصول به طور اساسی با الزامات یک ساختمان، یک پل یا یک سیستم اطلاعاتی متفاوت است. هر کدام ویژگی‌های کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهند و به این ترتیب، به طور متفاوتی تعریف می‌شوند. نحوه تعریف الزامات برای تولید یک نرم افزار نیز به طور اساسی با نحوه تعریف آنها برای یک ساختمان متفاوت است.

4. رویکرد- رویکرد نشان دهنده راه حل یا مسیر عمل توصیه شده برای برآوردن الزامات است. در اینجا، گزینه‌های مختلف همراه با توضیح در مورد چرایی انتخاب راه حل ترجیحی در نظر گرفته شده است. در این نقطه است که استفاده از ساختارهای موجود و جایگزین‌های تجاری مورد توجه قرار می گیرد.

5. ارزیابی- این بخش اثربخشی هزینه رویکرد انتخاب شده را بررسی می‌کند. ارزیابی با تجزیه و تحلیل هزینه کل برآورد شده پروژه آغاز می شود. علاوه بر راه حل پیشنهادی، جایگزین‌های دیگری نیز به منظور ارائه یک مقایسه اقتصادی برآورد می‌شود. برای پروژه‌های توسعه، برآوردی از هزینه‌های نیروی کار همراه با برنامه زمان‌بندی پروژه که مسیر پروژه و تاریخ شروع و پایان پروژه را نشان می‌دهد، جمع‌آوری می‌شود.

6. بازنگری- در این قسمت تمام عناصر قبلی در طرح توجیهی گردهم آمده و یک بررسی رسمی با همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود. بازنگری دو هدف را دنبال می‌کند: اثبات کامل بودن و دقت طرح توجیهی، و تصمیم‌گیری برای انجام پروژه. در صورت تأیید پروژه، بسیار مهم است که همه طرفین سندی را امضا کنند که بیانگر پذیرش و تعهد نسبت به پروژه است. ممکن است این حرکت ظاهراً کوچک به نظر برسد، اما امضاهای طرفین بعداً با پیشرفت پروژه، ارزش زیادی را به همراه خواهند داشت. در صورت رد طرح توجیهی، دلایل رد آن باید توضیح داده شود و به سند پیوست شود.

طرح توجیهی مالی

در مورد یک پروژه جدید، قابلیت مالی را می توان بر اساس پارامترهای زیر قضاوت کرد:

  • کل هزینه برآورد شده پروژه
  • تامین مالی پروژه از نظر ساختار سرمایه، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام و سهم طراح از کل هزینه
  • سرمایه گذاری موجود توسط طراح در هر کسب و کار دیگری
  • جریان نقدی پیش بینی شده و سودآوری

قابلیت مالی یک پروژه باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • جزئیات کامل دارایی‌هایی که باید تأمین مالی شوند و میزان نقدشوندگی آن دارایی‌ها
  • نرخ تبدیل به نقدینگی  
  • پتانسیل مالی پروژه و شرایط بازپرداخت
  • حساسیت در قابلیت رسیدگی به عوامل زیر:
  • کند شدن نسبی فروش
  • کاهش شدید فروش
  • افزایش اندک هزینه
  • افزایش زیاد هزینه
  • شرایط نامناسب اقتصادی

مطالعه بازار

مطالعه بازار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در نوشتن طرح توجیهی است، زیرا بازارپذیری محصول یا خدمات را بررسی می‌کند و خوانندگان را متقاعد می‌کند که بازار بالقوه‌ای برای محصول یا خدمات وجود دارد. اگر نتوان بازار قابل توجهی برای محصول یا خدمات ایجاد کرد، پس پروژه‌ای هم وجود ندارد. به طور معمول، مطالعات بازار قابلیت بررسی فروش بالقوه محصول، نرخ جذب بازار و زمان پروژه را در اختیار دارد. خروجی طرح توجیهی، گزارشی با جزئیات معیارهای ارزیابی، یافته‌های مطالعه و توصیه‌ها است.

طرح توجیهی فنی

این ارزیابی بر اساس طرح کلی نیازمندی‌های سیستم است تا اینکه مشخص شود آیا شرکت دارای تخصص فنی برای انجام تکمیل پروژه است یا خیر. هنگام نوشتن طرح توجیهی، موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  • شرح مختصری از کسب و کار برای ارزیابی عوامل احتمالی تأثیرگذار بر پروژه
  • بخشی از کسب و کار مورد بررسی
  • عامل انسانی و اقتصادی
  • راه حل‌های ممکن برای مشکل احتمالی

در این سطح، نگرانی اصلی این است که آیا این پیشنهاد هم از نظر فنی و هم از نظر قانونی امکان‌پذیر است یا خیر.

ارزیابی فنی طرح توجیهی بر دستیابی به درک درستی از منابع فنی موجود سازمان و کاربرد آنها برای نیازهای مورد انتظار سیستم پیشنهادی متمرکز است. این ارزیابی به بررسی سخت افزار و نرم افزار و چگونگی رفع نیاز سیستم پیشنهادی مربوط می‎شود.

اهمیت نوشتن طرح توجیهی

اهمیت طرح توجیهی بر اساس تمایل سازمان برای حصول درست آن قبل از اختصاص منابع، زمان یا بودجه است. در نگارش طرح توجیهی ممکن است ایده‌های جدیدی را کشف شود که دامنه پروژه را کاملاً تغییر دهد. بهتر است این تصمیمات از قبل انجام گیرند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. انجام طرح توجیهی همیشه برای پروژه مفید است زیرا تصویر واضحی از پروژه و طرح پیشنهادی ارائه می دهد.

برخی از مزایای کلیدی انجام طرح توجیهی عبارتند از:

  • بهبود تمرکز تیم‌های پروژه
  • شناسایی فرصت‌های جدید
  • ارائه اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری نهایی
  • محدود کردن گزینه‌های تجاری
  • شناسایی دلیل معتبر برای انجام پروژه
  • افزایش میزان موفقیت با ارزیابی پارامترهای متعدد
  • کمک به تصمیم گیری درست در مورد پروژه
  • شناسایی دلایل عدم ادامه کار

مزایای طرح توجیهی

  • رویکردهای ساختاریافته نسبت به پروژه‌های جدید
  • یافتن راه حل‌های جایگزین
  • کاهش تعداد پروژه‌های ممکن
  • شناسایی دلایل مشکل آفرین برای پروژه
  • توسعه مبانی اجرای بعدی پروژه
  • مبنای تصمیم گیری درست سرمایه گذاران احتمالی برای سرمایه گذاری در پروژه

 

برای مطالعه مطالب مرتبط با انواع طرح توجیهی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

طرح‌های توجیهی خود اشتغالی

طرح توجیهی کشاورزی

طرح توجیهی گلخانه

طرح توجیهی بسته‌بندی حبوبات

طرح توجیهی برای گرفتن زمین از منابع طبیعی

طرح توجیهی سامانه کارا

طرح توجیهی تولید نایلون و نایلکس

طرح توجیهی بنیاد برکت

طرح توجیهی کشت هیدروپونیک زعفران

طرح توجیهی کارگاه بلوک زنی

طرح توجیهی بسته ‌بندی خشکبار و آجیل

طرح توجیهی پرورش قارچ

طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی

کامفار: ابزاری قدرتمند برای طرح توجیهی

مراحل نوشتن طرح توجیهی کسب و کار

چرا به طرح توجیهی نیاز داریم؟

 



تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1400برچسب:, | 13:2 | نويسنده : مسعود |

 

جانشین فرمانده ناجا گفت: اخطار می‌دهیم که سمت خاک ما نباید گلوله‌ای رد و بدل شود؛ اشتباهی دو گلوله خمپاره نزدیک مرز ما افتاده بود که تذکرات لازم را دادیم و امیدواریم آرامش ایجاد شود. 

سردار قاسم رضایی ظهر امروز در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد، در جمع خبرنگاران درباره درگیری‌های به وجود آمده بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ما به عنوان همسایه هر دو کشور این است که موضوع را به صورت گفتمان حل و فصل کنند.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در چند روز گذشته درگیری بین این دو کشور شدت پیدا کرده و با یکدیگر تبادل آتش دارند ما موضوع را رصد می‌کنیم و حتی صبح امروز بنده به مرزبانان دو طرف پیام فرستادم.

 

سردار رضایی خاطرنشان کرد: درخواست ما از این دو کشور این است که مسائل را به صورت مذاکره با یکدیگر حل و فصل و آرامش ایجاد کنند البته تبادل آتش آنها را رصد می‌کنیم و این درگیری به نفع هیچیک از دو کشور نیست و ممکن است دیگران این مسئله به وجود آمده را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

 

وی یادآور شد: البته اخطار می‌دهیم که سمت خاک ما نباید گلوله‌ای رد و بدل شود؛ اشتباهی دو گلوله خمپاره نزدیک مرز ما افتاده بود که به آنها تذکر دادیم و امیدواریم آرامش ایجاد شود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:18 | نويسنده : مسعود |

 

فرماندار فسا از ابتلای ۱۶ دانش آموز و ۲ تن از معلمان در این شهرستان به کرونا خبر داد.

حسین آرگیو در گفتگو با مهر با بیان اینکه پس از اعلام ابتلای این دانش آموزان مدارس مورد نظر تعطیل شدند افزود: در سایر مدارس نیز با مشاهده کوچک‌ترین علائم در دانش آموزان، قرنطینه دو هفته‌ای برای دانش آموزان اعمال می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در خصوص معلمان نیز با مشاهده کوچک‌ترین علائم به مدت دو هفته در قرنطینه به سر ببرند.

 

فرماندار فسا با یادآوری اینکه شهرستان فسا دارای ۴ حوزه آموزش و پرورش است افزود: به جز آموزش و پرورش شهر فسا، بخش شید کوه، بخش ششده و مدیرت آموزش عشایر در این شهرستان فعالیت می‌نمایند.

 

آرگیو در ادامه افزود: به جز شهر فسا در بخش شش ده هم ۳ نفر مبتلای کرونا اعلام شده است که به مدت دو هفته این مدارس تعطیل شدند.

 

فرماندار فسا با تاکید بر اینکه حضور در مدارس اجباری نیست افزود: معلمان موظف به تشکیل کلاس برای دانش آموزان حاضر در مدرسه هستند هرچند این دو ساعت به نظر نمی‌رسد چندان در روند آموزشی دانش آموزان مؤثر باشد.

 

آرگیو با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در اختیار شهرستانها نیست افزود: ما تابع نظرات ستاد کرونا هستیم و بهتر است والدین دانش آموزان بیشتر به فعالیت‌های مجازی دانش آموزان در مقابل حضور در کلاس توجه کنند.

 

فرماندار فسا با بیان اینکه طبق آمار موجود تنها ۴۳ درصد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند افزود: با بررسی‌های صورت گرفته اکثر این دانش آموزان یا در مدارس روستایی حضور دارند و یا به دلیل اشتغال پدر و مادر ناچار به شرکت در کلاس هستند.

 

آرگیو در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری در ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس گفت: تمامی مدارس بصورت مکانیزه یا دستی در ورود دانش آموزان مراحل ضدعفونی و داشتن ماسک را کنترل می‌کنند و حضور با ماسک در مدارس الزامی است.

 

فرماندار فسا افزود: با همکاری گروه‌های جهادی در سراسر شهرستان ماسک و مواد ضدعفونی به تعداد کافی تأمین و در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گرفته است و در این خصوص کمبودی نداریم.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:16 | نويسنده : مسعود |

 

محمود احمدی نژاد در پاسخ به صحبت هنرمند آمریکائی آنجلینا جولی در خصوص وجود تبعيض ساختاری در جهان در توییت شخصی خود نوشت:

 

با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم. تبعيض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مديريت فعلی است. كه بر قدرت طلبی و سلطه جويی استوار است. جامعه انسانی نيازمند احترام، صحبت، همكاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهيم كرد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:12 | نويسنده : مسعود |

 

تلویزیون کویت لحظاتی پیش با قطع برنامه های خود اقدام به بخش آیاتی از قران کریم کرد.

به گزارش تسنیم، تلویزیون کویت خبر درگذشت امیر این کشور را لحظاتی پیش اعلام کرد.

 

شبکه المیادین گزارش داد که تلویزیون کویت با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پخش آیاتی از قرآن کریم کرد که این امر احتمالاً نشان از درگذشت یکی از شخصیت‌های بلندپایه خاندان حاکم در این کشور دارد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:8 | نويسنده : مسعود |

 

اداره هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز با افزایش ابر رگبار و بارش باران در شهر و برف و مه در ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود. 

به گزارش ایرنا از اعلام  اداره هواشناسی استان تهران، بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی روز سه‌شنبه هواشناسی نشان می‌دهد، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

 

همچنین طی امروز و فردا کاهش محسوس دما و از پنجشنبه افزایش دما  انتظار می‌رود. 

 

این گزارش حاکی است: بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در  روزهای سه شنبه ۲۲ و ۱۵ ، چهارشنبه ۲۳ و  ۱۴، پنجشنبه ۲۶ و ۱۷ ،جمعه ۲۹و ۱۹ و شنبه ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:6 | نويسنده : مسعود |

 

 

سازمان هواشناسی امروز (سه شنبه) برای ۱۲ استان از جمله استان های مازندران، گیلان، تهران و ارتفاعات سمنان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. 

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط مازندران، گیلان، تهران، ارتفاعات سمنان و برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب نواحی مرکزی برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان و روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی رشته کوه البرز است.

 

براساس این گزارش، پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:3 | نويسنده : مسعود |

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهاراتی جنگ طلبانه علیه ایران را مطرح کرده و گفت که این رژیم حمله پیش دستانه علیه ایران را نادیده نمی گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در یک سخنرانی در مراسمی که به مناسبت جنگ رژیم صهیونیستی با مصر و سوریه (یوم کیپور) در سال 1973 برگزار شده بود در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: حمله پیش دستانه کار سختی است. می دانم که اگر ایران بخواهد خود را در مناطق شمالی(سرزمین‌های اشغالی) مستقر کند، آماده مبارزه با آن ها هستیم. این درس مستقیم جنگ یوم کیپور است.

نتانیاهو ادامه داد: ما هر کاری برای حفاظت از اسرائیل انجام خواهیم داد و از حمله پیش دستانه رویگردان نیستیم.

در جنگ یوم کیپور که با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در صحرای سینا و بلندی های جولان آغاز شد، بخش زیادی از مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده بود، توسط اعراب بازپس گرفته شد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 11:39 | نويسنده : مسعود |

مرکز اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی نیکلای گاملیا روسیه محل ساخت واکسن کرونا، دستورالعمل استفاده از آن را منتشر کرده که نشان می‌دهد در شرایط خاصی می‌توان از این واکسن استفاده کرد.

 

در دستورالعمل مرکز گاملیا برای تزریق واکسن کرونا گفته شده است: واکسیناسیون کرونا در مورد فردی که بیماری عفونی و غیرعفونی گرفته است، 2 تا 4 هفته پس از بهبودی باید صورت گیرد.

در مورد عوارض جانبی واکسن کرونا گفته شده است: در برخی افراد واکسن یا جزئی از واکسن ممکن است حساسیت بوجود آورد.

در بخش دیگری از دستورالعمل واکسیناسیون کرونا گفته شده است: در صورت عفونت دستگاه تنفسی و ابتلا به بیماری عفونی، تزریق واکسن پس از عادی شدن درجه حرارت بدن باید صورت گیرد.

در تزریق واکسن کرونای روسی، در مورد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کبد و کلیه و بیماران دیابتی و نیز افرادی که عارضه سیستم خون سازی و سکته قلبی، صرع یا اپی‌لپسی دارند، باید احتیاط کرد.

در دستورالعمل نوشته شده است که در واکسیناسیون افرادی که عارضه عصبی، بیماریهای قلب و عروق و کمبود مصونیت بدن و عارضه های ریوی دارند نیز باید احتیاط کرد.

گفتنی است وزیر بهداشت روسیه که کشورش در زمینه تولید واکسن ضد کووید-۱۹ پیشتاز بوده، یک هفته پیش اعلام کرد که اولین محموله از واکسن ظرف دو هفته آینده برای مصرف آماده خواهد شد.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های مربوط به کنترل کیفیت این واکسن در جریان است. ظرف دو هفته، اولین محموله از این دارو در دسترس قرار می‌گیرد و برای واکسیناسیون پزشکان در گروههایی که با خطر سلامت روبرو هستند، تحویل داده خواهد شد.

این مقام روسیه تأکید کرد که استفاده از این واکسن برای هرکسی از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون یک اپلیکیش در حال راه‌اندازی است تا شهروندان روسیه از طریق آن وضعیت سلامت شان مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، این اپلیکیشن همچنین بر تاثیرات نامطلوب و ناسازگار این واکسن برای داوطلبان نظارت خواهد داشت.

منبع: ایرنا



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 10:10 | نويسنده : مسعود |

پسر ۱۹ ساله که همه تلاشش را کرده بود در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی آزمون را خراب کرد تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد.

 

ساعت ۱۸ روز پنجشنبه گزارش مرگ پسری ۱۹ ساله به قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی پایتخت اعلام شد. با حضور تیم تحقیق در محل حادثه معلوم شد پسری ۱۹ ساله خودش را از پشت بام ساختمانی چهارطبقه به پایین انداخته و جان باخته است.

در بررسی‌ها مشخص شد که او دانش‌آموزی ممتاز و معدل دیپلمش ۱۹ و نیم بوده است. او یک سالی بود که خودش را در خانه حبس کرده و درس می‌خواند تا در رشته دلخواهش قبول شود و بالاخره روز کنکور رسید و وی سر جلسه امتحان که روز پنجشنبه برگزار شده بود حاضر شد. اما ظاهراً او در کنکور موفق نبوده و نتوانسته بود آنطور که دلش می‌خواست به سؤالات پاسخ بدهد.

همین مساله باعث ناراحتی او شده و پس از آزمون و بازگشت به خانه به پشت بام رفته و تصمیم هولناکش را عملی کرده بود.

بر اساس این گزارش، وسایلی که وی با خودش به سر جلسه کنکور برده بود مانند مداد و پاک‌‌کن و … در پشت بام پیدا شد و در این شرایط قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرد.

منبع: رکنا



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 10:3 | نويسنده : مسعود |

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲۸ قلم شی عتیقه مربوط به دوره ساسانیان در شهرستان رودبار خبر داد.

 

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه قاچاق عتیقه در شهرستان رودبار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پس از اقدامات اطلاعاتی ماموران انتظامی بخش خورگام مشخص شد، متهم مورد نظر در منزل خود اشیای عتیقه را مخفی کرده است، افزود: با هماهنگی قضائی پلیس به محل سکونت متهم اعزام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم، ۲۸ عدد سکه عتیقه کشف و متهم ۴۵ ساله دستگیر شد.

سردار ملکی به معرفی متهم به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را مربوط به دوره ساسانیان اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی با قانونشکنان و سودجویان برخورد می‌کند و اجازه فعالیت به اینگونه افراد را نخواهد داد.

منبع: ایسنا

 



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 9:58 | نويسنده : مسعود |

 

 

ماجرای اظهار نظرات غیر مسئولانه و عجیب درباره تعویق کنکور سراسری و لغو آن در ادامه که باعث ایجاد استرس بیشتر برای کنکوری‌های امسال شد، سوژه کارتونی از گودرزی در خبرگزاری مهر شد.

 



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 13:15 | نويسنده : مسعود |

 

رئیس‌جمهور آمریکا از مرگ برادرش خبر داد.

 

رابرت ترامپ، برادر کوچک‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، درگذشت.
دونالد ترامپ با ابراز تاسف از درگذشت برادرش گفت: «با قلبی دردمند، درگذشت برادرم را اعلام می‌کنم. او تنها برادرم نبود، بلکه بهترین دوستم بود. بسیار دلتنگ او می‌شوم ولی بار دیگر با هم ملاقات خواهیم کرد. یاد او برای همیشه در قلب من خواهد ماند. رابرت، دوستت دارم، آسوده بخواب».

این اتفاق شنبه شب و در نیویورک رخ داد.

 



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 13:2 | نويسنده : مسعود |

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در ستاد ملی کرونا برای افرادی که ماسک نمی‌زنند مجازات‌هایی از توبیخ کتبی و کسر از حقوق تا انفصال از خدمت برای یکسال تصویب شد و این حکم قابل تجدید نظر هم نخواهد بود.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی دهد، گفت: پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌ها درباره کرونا امید زیادی داشت.

حریرچی شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا و عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به اوج مرگ و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ رسیدیم، گفت: اما با رفتار مناسبی که در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه داشتیم مرگ و بستری ناشی از کرونا کاهش داشت ولی متاسفانه با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، دوباره آمارها افزایش داشت و اکنون کاهش جزئی داریم.

حریرچی افزود: از ۱۵ تیرماه به بعد که مردم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کردند و در برخی استان‌ها در سطوح ۳ و ۴ مشاغل، تعطیلی‌هایی را داشتیم موارد بستری و مرگ و میر کاهش داشت اما هنوز مرگ و میرهای روزانه ناشی از بیماری کووید ۱۹, سه رقمی و نزدیک به ۲۰۰ است و هنوز در افق نزدیک نمی‌بینیم که به حدنصاب قبلی ۳۴ مرگ در روز برسیم.

او ادامه داد: با رعایت کردن یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، معمولاً پس از ۵ تا ۷ روز، موارد سرپایی کاهش یا افزایش می‌یابد و حدود ۲ تا ۳ هفته بعد، موارد بستری و ۴ تا ۶ هفته بعد، موارد مرگ، کاهش یا افزایش می‌یابد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در اواخر ماه‌های اسفند و فروردین از ترس آگاهانه مردم و از تعطیلی‌های نوروز استفاده کامل شد و اوج رعایت مسائل بهداشتی و تعطیلی‌ها بود، اما همه کشورها و از جمله کشور ما توان تحمل تعطیلی‌های زیاد را به لحاظ اقتصادی ندارند. دشمنی‌های آمریکا و تحریم‌ها هم مشکلات را بیشتر کرد و دولت مجبور شد به علت حفظ معیشت مردم، بازگشایی‌ها را انجام دهد.

وی افزود: همچنین از برکت ماه رمضان هم بهره‌مند شدیم و رفت و آمدها و مسافرت‌ها کمتر شد و تعداد مرگ و میر به ۳۴ نفر در روز رسید و ابتلای روزانه هم کاهش داشت و بازگشایی‌ها را آغاز کردیم.

حریرچی گفت: در تعطیلات چند روزه عید فطر، جاده‌های شمال به علت حجم زیاد مسافرت‌ها بسته شد و در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد هم استان‌های شمالی پر شد و نماز عید فطر هم در برخی از استان‌ها برگزار و دید و بازدیدهای عید فطر هم در برخی استان‌ها انجام و عروسی‌ها هم آغاز شد و اثرات همه این موارد از اوایل تیر بروز کرد و مرگ و میرها و بستری‌ها بیشتر شد و دوباره مردم ترسیدند و دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را جدی گرفتند، بنابراین اکنون میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کووید ۱۹ کاهش داشته است.

وی افزود: ویروس کووید ۱۹ تقریباً در همه استان‌های کشور چرخش داشته است به جز استان‌های فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی که کنترل خوبی داشتیم و در بیشتر استان‌ها از جمله خوزستان به اوج بیماری رسیدیم.

او ادامه داد: اکنون برای استان مازندران به شدت نگران هستیم، زیرا هم میزان ابتلا و هم میزان مرگ و میر در آن بالاست و درباره استان تهران هم نگران هستیم و مردم این استان پنجشنبه و جمعه هر هفته به استان‌های شمالی سفر می‌کنند که هم خودشان مبتلا می‌شوند و هم مردم این استان‌ها را مبتلا می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین نگران استان خراسان رضوی هم هستیم زیرا میزان ابتلا و مرگ و میر در آن قابل توجه و سفرهای تفریحی و زیارتی در این مساله موثر است.

حریرچی افزود: البته وضع استان کرمان هم قرمز و اکنون میزان ابتلا در جنوب این استان قابل توجه است.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه درباره میانگین کشوری میزان درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، گفت: میزان رعایت در سازمان‌ها و اداره‌ها به ۸۲ درصد، در غذاخوری‌ها به ۷۷ درصد، داروخانه‌ها ۷۶ درصد و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ۷۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این میزان رعایت در پاساژها ۱۴ درصد است و با ابراز تاسف باید به پدیده پاساژگردی هم اشاره کرد، در حالی که خرید چندانی هم انجام نمی‌شود.

حریرچی افزود: میزان رعایت در نانوایی‌ها ۱۵ درصد است یعنی در ۸۵ درصد نانوایی‌ها و ۸۶ درصد پاساژها، دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کووید ۱۹ رعایت نمی‌شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به میزان تاثیر مثبت استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: این میزان تاثیر مثبت زمانی آغاز می‌شود که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم از آن استفاده کنند و وقتی ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند تاثیر آن به حدی می‌رسد که معادل تعطیلی بیشتر جاهای کشور است.

وی افزود: در اوایل فروردین ماه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۷۷ درصد رسید، اما این رقم در ادامه به ۲۲ و سپس به ۱۷ درصد در خرداد ماه رسید و در این زمان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ۳۴ به ۲۳۰ نفر افزایش یافت و روزانه حدود ۴ هزار نفر هم بستری داشتیم.

حریرچی در ادامه به مسافرت‌های احتمالی مردم در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شهریور، ماه مسافرت است و پس از برگزاری کنکور سراسری احتمالاً کنکوری‌ها و خانواده‌های آن‌ها قصد مسافرت دارند که باید آن را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که کرونا وجود دارد باید رفتار ما مردم تغییر کند و شستشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از تجمع و تردد غیر ضروری حتما انجام شود و این زمان ممکن است از یک تا چند سال باشد.

او افزود: قبلاً یک نفر می‌توانست تا سه نفر را مبتلا کند و اگر همه رعایت نمی‌کردند یک نفر می‌توانست در مدت چند هفته مستقیم و یا غیر مستقیم، متوسط ۴۳۵ نفر را مبتلا کند و ما با رفتار درستی که انجام دادیم در اردیبهشت ماه هر یک نفر کمتر از یک نفر را مبتلا می‌کرد، اما اخیراً این رقم به یک و سه دهم به ازای هر نفر مبتلا رسیده است.

حریرچی همچنین با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، گفت: جرایم و تنبیه‌هایی برای کسانی که مسائل بهداشتی و درمانی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شده است و اگر این افراد به ادارات دولتی و اماکن عمومی مثل مساجد و صنوف مراجعه کنند، نباید به آن‌ها خدماتی ارائه شود.

وی افزود: برای آن دسته از کارمندان و صاحبان مشاغلی که به متخلفان شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات می‌دهند، جرائمی از جمله توبیخ کتبی، کسر حقوق و انفصال خدمت تا یک سال در نظر گرفته شده است و این مجازات به هیچ عنوان قابل تجدید نظر هم نیست.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون در ۱۵۶ کشور جهان، زدن ماسک در همه جا و در اماکن عمومی اجباری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موثرترین روش ایمنی در حال حاضر استفاده ۸۰ تا ۹۵ درصدی مردم از ماسک می‌باشد، درخصوص اثر گذاری انواع ماسک‌ها، افزود: حتی ماسک‌های دوخته شده پارچه‌ای تأثیر مثبت خودش را در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا می‌گذارد؛ در خصوص محرم نیز با توجه به ممنوع شدن موکب‌ها و مراکز توزیع نذری مانند چای، ما درخواست داریم که مردم در مناطق محروم نذر ماسک انجام دهند.

وی درباره استفاده صحیح از ماسک هم گفت: ماسک‌های طبی قابل شستشو نیستند، ولی ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو با آب ۶۰ درجه هستند.

حریرچی همچنین با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده از این موضوع، گفت: مواردی داشتیم که دارو و ماسک خریدیم و پول آن‌ها را هم پرداختیم، اما اجازه ندادند به کشورمان ارسال شود و به نوعی آن‌ها را دزدیدند یعنی ما در جنگ همه جانبه هستیم.

او ادامه داد: با توجه به این فشارها، کنترل مناسبی را نسبت به بیماری کووید ۱۹ به ویژه در دو ماه ابتدایی داشتیم، اما پس از آن ممکن است نمره بالایی نگیریم، اما نمره قابل قبولی در کنترل این بیماری می‌گیریم.

وی در ادامه با اشاره به داروهای کمکی که این روزها برای  التیام بیماران و درمان کرونا استفاده می‌شود، افزود: این داروها اکثرا موثر نیستند به خصوص در بعضی مراحل، به طور مثال داروی رمدیسیور که رواج هم است، اگر مریض لوله گذاری شده و وارد آی سی یو شده باشد، دیگر هیچ جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که این دارو کوچکترین تاثیری بر بیمار داشته باشد.

حریرچی گفت: شاید در مراحل قبل از لوله گذاری، تاثیرات ۱۰ الی ۲۰ درصدی داشته باشد، ولی متاسفانه برخی از مردم به دلیل شرایط وخیمی که عزیزشان سپری می‌کند، به هر درمان و دارویی روی می‌آورند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: تمام داروهایی که بیرون از شبکه رسمی هستند قاچاق و تقلبی‌اند. مشاهده شده است برخی داروها با وعده درمان کرونا به قیمت‌های چند ۱۰ میلیونی فروخته می‌شود ولی در نهایت اغلب داخل بسته‌ دارو، خالی بوده و یا قرص و داروی تقلبی دیگری در آن تعبیه شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد خدماتی که در بیمارستان‌های دولتی، تامین اجتماعی و ... داده می‌شود تحت پوشش بیمه است.

او گفت:همچنین با دستور روز شنبه وزیر بهداشت، داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند، ولی توسط پزشکان در بیمارستان‌ها تجویز می‌شوند از محل اعتبارات طرح تحول، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حریرچی همچنین درخصوص احتمال گسترش بیشتر این بیماری در فصل سرما، افزود: تا زمانی که واکسن موثر کووید ۱۹ کشف نشده است با این ویروس مواجه هستیم و خلاف تصور، این ویروس ثابت کرد که در فصل گرما کاهش نمی‌یابد و البته احتمال دارد در فصل پاییز و زمستان شدت بیشتری داشته باشد زیرا در فصول سرد سال و به دلیل سرما، ما بیشتر اوقات در فضای سر بسته هستیم و پنجره‌ها را می‌بندیم و تراکم ویروس بالا می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی. سی. یو به ظرفیت بیمارستانی اضافه خواهد شد، گفت: اما باید در نظر داشت که راه حل مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان و تخت آی. سی. یو نیست چون حدود ۱۰ درصد افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، فوت می‌کنند.

معاون کل وزیر بهداشت افرود: در بیمارستان ها اوج فداکاری انجام می‌شود ولی خستگی کارکنان بیمارستان به عنوان یک مشکل عمده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل نجات بیماران کرونایی در بیمارستان، مراقبت است و این کار را پزشکان و پرستاران با فداکاری انجام می‌دهند.

او درباره تمهیدات حمایتی از تیم درمان و به ویژه بخش پرستاری هم، گفت: کارکنان بخش بهداشت نقش اصلی تلاش را به خصوص در مراکز ۱۶ ساعته، خدمات سرپایی و مراکز بهداشت دارند.

حریرچی افزود: در حال حاضر مجوز به کارگیری ۲۲ هزار نیروی جدید را داریم که در تاریخ ۳۰ ساله بی نظیر است که تعدادی جذب و ما بقی در حال جذب هستند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در میزان پرداختی هم تلاش کردیم مانند سایر کارکنان دولت افزایش داده شود و پاداش‌هایی هم پرداخت شده است و بدهی به این کارکنان را کاهش داده ایم.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط در دنیا حدود ۱۴ درصد از کسانی که یکبار به کرونا مبتلا شدند، دوباره درگیر این بیماری شده اند درخصوص واکسن کرونا، گفت: چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی‌دهد پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌کرونا امید زیادی داشت و درگیر تبلیغات شرکت‌های تجاری شویم.

او با اشاره به اینکه اثر آنتی بادی‌ها بعد از سه ماه به حداقل می‌رسد، افزود: تاکنون مالاریا و ایدز ده‌ها برابر کرونا انسان‌ها را به کام مرگ کشانده اند و هنوز واکسن آنها کشف نشده است.

معاون کل وزیر بهداشت، گفت: به طور متوسط در چند دهه گذشته کشف یک واکسن برای بیماری حدود ۷ سال زمان برده است.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ واکسن کرونا در مراحل کشف هستند که نزدیک به ۳۰ واکسن به مرحله بالینی رسیده است و واکسن‌های مطرح شده با ۵۰ تا ۶۰ درصد تأثیر، پذیرفته می‌شوند و ادعای ایمنی این واکسن‌ها حداکثر یکسال با دو نوبت تزریق می‌باشد.

وی تاکید کرد: در ایران به صورت گسترده و قوی روی واکسن کرونا کار می‌شود و همچنین اگر واکسن موثری در هر جای دنیا تولید شود آن را هم تهیه خواهیم کرد.

حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه افراد با ریسک بالا باید از واکسن آنفولانزا استفاده کنند، گفت: واکسن آنفولانزا به میزان لازم برای گروه‌های حساس خریداری شده است و همچنین با توجه به زمان شیوع این بیماری، در دو هفته آینده توصیه‌های رسمی را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، افزود: دولت، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجازه آسیب دیدن به فرزندان این مملکت بر اثر ویروس کرونا را نخواهند داد و وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه‌های مختلفی را برای مناطق کشور طراحی کرده است.

حریرچی همچنین درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هم، گفت: یک الزامی برای بازگشایی دانشگاه‌ها داریم، ولی خوابگاه‌ها جزو خطرناک‌ترین مکان‌ها به علت تراکم بالا هستند و وزارت علوم شیوه نامه‌های پیچیده‌ای برای خوابگاه‌ها آماده کرده است و در ماه‌های آینده عمده آموزش‌ها باید با تراکم کم و از راه دور انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در حال حاضر مهمترین گله مندی ما از تراکم بالای سفرهای هوایی است که تقریباً با ظرفیت قبلی پرواز می‌کنند، همچنین مترو و اتوبوس‌های سریع السیر که بر مبنای تراکم طراحی شده‌اند شرایط خطرناکی را به وجود آورده اند.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان مرداد اجرای طرح ترافیک منتفی است و برای شهریور کارشناسان وزارت بهداشت، شهرداری و وزارت کشور در زمان معین اطلاع رسانی خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 12:43 | نويسنده : مسعود |

نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

 

در دنياي تجارت، وقتي كه شما مي خواهيد براي خودتان يك تجارت جديدي را ايجاد كنيد كارهاي زيادي است كه بايد انجام دهيد. وقتي كه شما در دنياي تجارت نقش يك كارآفرين را ايفا مي كنيد و خودتان را يك كارآفرين مي ناميد؛ بايد كارهايي را كه يك كارآفرين انجام مي دهد انجام دهيد. ممكن است اين كارها براي شما مشكل باشد و يا ممكن است شما فكر كنيد كه نمي توانيد از پس اين كارها بربياييد ولي حقيقت اين است كه شما بايد به عنوان يك كارآفرين كارتان را انجام دهيد چون در غير اين صورت شكست مي خوريد.

ضرورت انتخاب نام مناسب براي برند

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي هويت برند تاثير مي گذارد نامي است كه شما براي برند و تجارتتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه شما اين نام را به خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه شركتتان داراي معروفيت زيادي شود اما در صورتي كه نام برند را خوب انتخاب نكنيد نمي توانيد چنين انتظاري داشته باشيد! حتي در صورتي كه شركت شما شركتي باشد كه فرآورده هاي خوب و مناسبي را توليد مي كند و داراي اعتبار زيادي هم باشد اما در صورتي كه نام برند مناسبي را براي خودتان انتخاب نكنيد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب اين شركت شوند. به اين دليل كه نام برند يكي از اولين پارامترهايي است كه مشتريان با آن روبرو مي شوند بنابراين شما بايد خيلي دقت كنيد كه تصويري كه براي اولين بار در ذهن مشتريان نقش مي بندد بوسيله همين نام برند ايجاد مي شود نبايد تصوير بدي باشد و بايد آنها احساس خوبي را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب كردن نام برند يكي از مهم ترين و كليدي ترين كارهايي است كه شما به عنوان يك كارآفرين بايد انجام دهيد. ممكن است اولين چيزي كه به ذهنتان برسد اين باشد كه:

"انتخاب نام برند كه كاري ندارد! من به راحتي مي توانم اين كار را انجام دهم!"

اما بايد بدانيد كه حقيقت امر چيز ديگري است.

انتخاب نام برند به اين راحتي هم هم نيست!

حقيقت اين است كه انتخاب نام برند به آن راحتي ها هم كه شما فكر مي كرديد نمي باشد! در گذشته اين تفكر وجود داشته است كه انتخاب كردن نام مي تواند تاثير زيادي را بر روي اشيا و يا مفاهيم داشته باشد. اين تفكر كاملا درست است. حتي در رابطه با انسان ها هم اين تصور درست مي باشد و يكي از مواردي كه بر روي ديدگاه ديگران نسبت به همديگر تاثير دارد همين نام آنها مي باشد.

در زمينه تجاري هم اين موضوع كاملا صادق مي باشد و تجارت ها و برندهايي كه داراي نام هاي مناسبي هستند نسبت به تجارت ها و برندهايي كه نام هاي مناسبي ندارند موفق تر عمل مي كنند.

بنابراين اينكه براي يك برند نامي انتخاب كنيد يكي از مهم ترين و باارزش ترين كارهايي است كه مي توانيد براي اين برند انجام دهيد. در حقيقت اين كار يكي از اقدامات كليدي براي كل استراتژي بازاريابي شما مي باشد. شما بايد نامي براي برند خودتان انتخاب كنيد كه نشان دهنده هويت برندتان باشد. البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نامي كه شما براي اين برند و تجارت انتخاب مي كنيد بايد نامي قانوني باشد در غير اين صورت ممكن است منجر به اين شود كه ديگران از برند شما شكايت كنند!!! بنابراين شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام قانون را هم درنظر داشته باشيد ولي با توجه كردن به قانون مي توان گفت كه تقريبا هر نامي كه شما براي برندتان انتخاب كنيد نامي مجاز مي باشد.

چگونه نام برند را انتخاب كنم؟

خوشبختانه براي انتخاب كردن يك نام مناسب براي برندتان، نيازي نيست كه خودتان بدون كمك اين كار را انجام دهيد! براي اينكه براي برندتان نامي انتخاب كنيد مي توانيد از منابع مختلفي استفاده كنيد كه يكي از بهترين اين منابع اينترنت مي باشد.

هنگامي كه شما براي اينكه نام برندتان را انتخاب كنيد از اينترنت كمك مي گيريد؛ مي توانيد يك مشاوري داشته باشيد كه به صورت رايگان به شما كمك كند تا براي برند و شركتتان نامي انتخاب كنيد. اينترنت مي تواند يكي از بهترين مواردي باشد كه به شما كمك كند كه براي برندتان نام انتخاب كنيد. اينترنت بسته به طبيعت تجارت شما و همچنين بسته به پيش فرض هايي كه در تجارت شما وجود دارد نام هايي را به شما پيشنهاد مي كند كه شما مي توانيد از ميان اين نام ها نامي را كه براي تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب كنيد. اينترنت همچنين به شما كمك مي كند كه اين بار "فكر كردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا اين موضوع در استارت آپ ها و تجارت هايي كه تازه مي خواهند كارشان را شروع كنند اهميت ويژه اي دارد.



تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399برچسب:, | 13:6 | نويسنده : مسعود |

 

روش شناسی پژوهش:

12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.

 

1) برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین نکته‌هایی که شما به هنگام انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود به آن توجه داشته باشید این است که یک برنامه ریزی منظم و مرتب داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید می توانید به راحتی کارهایی را که قرار است انجام دهید تقسیم بندی کنید تا بتوانید هر کاری را در سرجای خودش انجام دهید. در صورتی که شما بخواهید تحقیقی را انجام دهید ولی برای اینکه مراحل مختلف کار را انجام دهید برای خودتان برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا نوشتن پایان نامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید این است که برای خودتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید و سعی کنید تا بر اساس این برنامه ریزی به کارتان ادامه دهید. البته نباید فراموش کنید که برای نگارش پایان نامه برنامه ریزی که شما برای خودتان ریخته اید باید عملی باشد.

2) کارتان را با وب سایت ویکی پدیا شروع کنید ولی با آن تمام نکنید!

وب سایت ویکی‌پدیا یکی از بزرگترین منابعی است که شما می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به هر سوالی که دارید (تقریباً در هر زمینه ای که سوال دارید!) استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این وب سایت تنها اطلاعاتی عمومی و کلی را در زمینه‌ای که می خواهید در آن به پژوهش بپردازید به شما می‌دهد و نمی‌توانید اطلاعات جزئی را در این باره بدست آورید. برای اینکه اطلاعات جزئی و تخصصی را در این باره بدست آورید می‌توانید از وب سایت های معتبر در حیطه تخصصی رشته خود استفاده کنید. هدف از استفاده کردن از وب سایت ویکی پدیا این است که یک اطلاعات اصلی را نسبت به همه چیز بدست آورید.

بنابراین استفاده کردن از وب سایت ویکی پیدیا تنها در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که شما بخواهید اطلاعات جامع و ابتدایی را در این باره بدست آورید.

3) به سوالات پایان نامه خودتان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید به سوال های پایان نامه خود که در ذهنتان وجود دارد توجه زیادی داشته باشید. همانطور که می دانید کلید نوشتن پایان نامه شما همان فرضیه‌های شما و یا به عبارت دیگر سوالات تحقیق شماست. این سوالات هستند که مشخص می کنند که چارچوب پایان نامه شما چگونه است و باید بر چه اساسی انجام شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا به این سوالات توجه زیادی داشته باشید. پایان نامه زمانی باکیفیت است که سوالات تحقیق مشخص و مناسب باشند. در صورتی که شما تحقیقی داشته باشید که سوالات تحقیق آن مشخص نباشد؛ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این پایان نامه شما به نتیجه مطلوبی برسد! بنابراین یکی از مهم ترین نکته ها در انجام پایا نامه این است که شما سوالی را به عنوان سوال پایان نامه انتخاب کنید که هم برایتان جذاب باشد و هم بتوانید به آن پاسخ دهید.

4) کار را تقسیم بندی کنید.

تقسیم بندی کردن کارها یکی دیگر از نکته‌های خیلی مهمی است که شما هنگامی که می‌خواهید نوشتن پایان نامه را انجام دهید باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید کارتان را تقسیم بندی کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که پایان نامه را به شکل مناسبی انجام می دهید. اما در صورتی که بخواهید تمام کارها را یک مرتبه انجام دهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به شیوه مناسبی انجام شود. البته در این باره باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی می توانید کارتان را به صورت تقسیم بندی شده انجام داده باشید که برای هر کدام از این بخش ها، میزان مشخصی کار را درنظر داشته باشید و سعی نمایید تا بر اساس این میزان مشخص کارتان را انجام دهید. در صورتی که برای زمان کوتاهی میزان کار زیادی درنظر گرفته باشید (یا برعکس!) نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید!

5) کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید.

از دیگر نکته‌های خیلی مهمی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید این است که شما باید کار انجام پایان نامه خودتان را به شیوه ای سیستماتیک انجام دهید. در صورتی که نتوانید کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید کارپایان نامه با مشکلاتی مواجه می شود. در کار سیستماتیک، باید مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را دقیقاً به همان شیوه ای که باید باشند به ترتیب انجام دهید. ترتیب انجام دادن این کارها برای شما خیلی مهم است و در صورتی که شما نتوانید این کارها را به ترتیب انجام دهید نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

شما باید بررسی کنید که پژوهش‌ها و پایان نامه هایی که انجام می شوند به چه شیوه ای انجام می شوند (مراحل انجام دادن پایان نامه به چه صورت است) و لذا سعی کنید تا کارها را دقیقاً بر همان اساسی که در دستورالعمل ها وجود دارد برای خودتان ترتیب دهید و بر همین اساس کارها را پیش ببرید. در این رابطه شما نباید هیچ ترتیبی را تغییر دهید و تا جایی که ممکن است سعی کنید ترتیب انجام پایان نامه خود را رعایت نمایید.

6) به منابع مورد استفاده تان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین پارامترهایی که شما به هنگام نوشتن پایان نامه باید به آن توجه کنید؛ پارامتر استفاده از منابع می باشد. در پایانامه شما باید تاجایی که امکان دارد از منابع بروز استفاده کنید. در حقیقت منابع و استفاده از آنها یکی از مهم ترین و باارزش ترین ارکان تحقیق می‌باشد.

همچنین شما باید بررسی کنید و ببینید که منابعی که در اختیار دارید (چه منابع آنلاینی و چه منابع آفلاینی) چگونه هستند و سعی نمایید تا به آنها اهمیت زیادی بدهید. شما باید علاوه بر اینکه به انتخاب منابع توجه زیادی بکنید (و باید منابعی را برای خودتان انتخاب کنید که دارای بهترین اطلاعاتی باشند که شما به آنها احتیاج دارید) باید نحوه استفاده درست و رفرنس دهی از این منابع را هم یاد بگیرید.

7) کمک گرفتن از دیگران را فراموش نکنید.

یادتان باشد که انسان موجودی اجتماعی است که از دیگران کمک می گیرد. ما همگی به کمک گرفتن از همدیگر احتیاج داریم. هیچ کس نمی تواند کار نوشتن پایان نامه خود را به صورت تنهایی انجام دهد و لذا اگر شما می خواهید که این کار را به شیوه مناسبی انجام دهید بهتر است که از دیگران کمک بگیرید. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که در صورتی که از دیگران کمک بگیرند کار اشتباهی انجام داده اند. این در صورتی است که این تصور یک تصور کاملاً غلطی می باشد. شما می توانید سوالات خودتان را در زمینه‌هایی که فکر می‌کنید دیگران می توانند به شما کمک کنند، از آنها بپرسید و از آنها بخواهید تا اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و از این درخواست کردنتان هیچ شرمی نداشته باشید و اطمینان داشته باشید که آنها هم با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد.

8) سعی کنید در طول انجام پایان نامه همیشه اطلاعات خودتان را به روز شده نگه دارید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید همیشه اطلاعات خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید. ممکن است در طول مدتی که شما درباره موضوع پایان نامه تحقیق می‌کنید، اطلاعات جدیدی در زمینه موضوع شما تولید شده باشد. همچنین ممکن است در طول این مدت مقالات و نوشتارهای جدیدی ایجاد شده باشند و لذا سعی کنید تا اطلاعاتتان را همیشه به روز رسانی کنید. یکی از روش های معمول انجام این کار این است که به وب سایت ها مراجعه کنید و سعی نمایید تا مقالات و یا اطلاعات جدیدی را که در این باره ارائه شده را بخوانید. در صورتی که شما بخواهید از پژوهش های به روز استفاده نکنید مشکلات جدی در تحقیقاتتان ایجاد می شود. به عنوان مثال فرض کنید شما موضوعی را که برای نگارش پایان نامه خود انتخاب کرده اید؛ در صورتی که از اطلاعاتی قدیمی استفاده کنید و به نتیجه هایی برسید؛ ممکن است اطلاعات جدیدی آمده باشد که کاملاً نقض کننده اطلاعات قدیمی پایان نامه شما باشند. در این صورت شما به نتیجه گیری کاملاً غلطی رسیده اید!

9) سعی کنید نسبت به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد شکاک باشید و برای هرکدام از آنها منابع قانع کننده ای را جستجو کنید.

هنگامی‌که شما می‌خواهید درباره موضوع پایان نامه خود تحقیق کنید نیاز به اطلاعات دارید. یکی از مهم ترین منابعی که می تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد؛ اینترنت می باشد. شما با استفاده از اینترنت می‌توانید به یک دریای گسترده ای از اطلاعات برسید. شما می توانید در وب سایت های مختلف اینترنتی اطلاعات مختلفی را در هر حوزه پژوهش خود بدست آورید. اما شما به عنوان فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را به درستی انجام دهد، باید نسبت به این اطلاعات شکاک باشید! شما باید شک کنید که این اطلاعات از کجا بدست شما رسیده است؟ آیا برای این اطلاعات منبع مشخصی وجود دارد؟ یا اینکه این اطلاعات دارای منبع مناسبی نمی باشند؟ ممکن است وب سایت هایی در اینترنت وجود داشته باشد که در این وب سایت ها اطلاعاتی وجود داشته باشند که دارای منابع مناسبی نباشند. بنابراین شما باید سعی کنید تا برای اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می کنید منبع مناسب و معتبر را پیدا کنید تا بتوانید به آن رجوع کنید.

10) از داده ها و اطلاعات آکادمیک استفاده کنید.

این که از چه نوع داده هایی برای نوشتن پایانامه خود استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از داده های آکادمیک و علمی استفاده کنید که برایتان اعتبار داشته باشند. البته این داده ها را بهتر است در مرحله های بعدی کار (که نیاز به داشتن داده هایی دارید که حالت تخصصی تر دارند) مورد بررسی قرار دهید. در این مرحله شما باید داده ها را به شیوه دقیقی مورد بررسی قرار دهید و نباید یک دیدگاه کلی نسبت به انجام کار داشته باشید. در صورتی که در مرحله اول که خیلی نیاز به داشتن داده ندارید؛ بهتر است که از وب سایت های جامعی استفاده کنید. زیرا این وب سایت ها، به شما یک درک و دیدگاه کلی را نسبت به پژوهش می دهند. اما در صورتی که بخواهید کار را به شیوه تخصصی انجام دهید به شما توصیه می شود که حتماً از منابع آکادمیکی استفاده کنید.

11) شیوه ترکیب کردن اطلاعاتی را که از منابع مختلف بدست می آورید را یاد بگیرید.

در صورتی که شما بخواهید در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود موفق شوید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که از داده هایی استفاده کنید که مربوط به منابع مختلف هستند. شما باید این توانایی را داشته باشید که این داده‌ها را با هم ترکیب کنید تا نتیجه مطلوبی را که می‌خواهید بگیرید بدست آورید. این خودش یک مهارت و توانایی بسیار مهمی است که شما باید داشته باشید. شما باید بتوانید داده هایی را که در وب سایت ها و مطالعات صورت گرفته هستند را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مطلوبی بگیرید. درصورتی که این توانایی را نداشته باشید نمی توانید آن گونه که می خواهید نتیجه گیری کنید. از آن جایی که مطالبی که در زمینه های تحقیقاتی شما وجود دارند خیلی گسترده می باشند؛ بنابراین شما معمولاً برای اینکه درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید باید از چندین منبع مختلف استفاده کنید؛ لذا سعی نمایید توانایی ترکیب کردن منابع و درآوردن آن چه که میخواهید از آنها را یاد بگیرید.

12) نسبت به مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برایتان ایجاد شود انعطاف پذیر باشید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که نسبت به مشکلات غیرقابل پیش بینی که ممکن است در طول پروسه انجام تحقیق برایتان اتفاق بیفتید آمادگی لازم را داشته باشید. ممکن است شما در بخش‌هایی از انجام پایان نامه با مشکلاتی جدی برخورد کنید که گذر کردن از این مشکلات برایتان سخت باشد. همیشه راه انجام پایان نامه به صورت یک جاده سرراست نمی باشد و شما ممکن است در برخی از موارد به دیوار برخورد کنید.

ممکن است شما هنگامی که نوشتن پایان نامه را انجام می دهید به دنبال منابعی در رابطه با آن باشید ولی بعد از بررسی به این نتیجه برسید که در این زمینه منابع کمی وجود دارد! و یا ممکن است به هنگام انجام پایان نامه خود به این نتیجه برسید که اصلاً منبعی در این رابطه وجود ندارد! در چنین مواردی نباید دلسرد شوید. باید به راه خودتان ادامه دهید و با دقت بیشتری اینترنت و... را بررسی کنید و بدانید که بدون شک اطلاعاتی را که می خواهید پیدا خواهید کرد!



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399برچسب:, | 13:59 | نويسنده : مسعود |

 

15 مرحله برای انجام یک پایان نامه

 

انجام پایان نامه نیز مانند تمام کارهای دیگر کاری است که دارای اصول و قواعد خاص خودش می باشد و شما برای اینکه یک پایان نامه خوبی بنویسید؛ باید مراحل مختلفی را طی کنید. در اینجا قصد داریم تا 15 مرحله ای را که شما به عنوان یک پژوهشگر باید برای نوشتن پایان نامه خود طی کنید ارایه می نماییم.

1) سوالات اصلی و فرعی پایان نامه را تعریف کنید.

اولین مرحله برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری این است که سوالات اصلی و فرعی پژوهش خودتان را تعیین کنید. نام دیگر این مرحله پیدا کردن یک فرضیه اولیه برای پایان نامه می باشد. در این مرحله شما باید به خودتان و به افرادی که قرار است پژوهش شما را بخوانند بگویید که هدفتان از انجام پایان نامه چه می باشد و برای چه می خواهید این پایان نامه را انجام دهید.

2) منابع اطلاعاتی خودتان را مشخص کنید.

هر فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را انجام دهد؛ اول از همه باید برای خودش منابع اطلاعاتی را که قرار است بر اساس این منابع کارش را انجام دهد مشخص نماید. بنابراین مرحله دوم از انجام پایان نامه این است که مشخص کنید که می‌خواهید برای این کار از چه منابع اطلاعاتی استفاده کنید. این منابع اطلاعاتی می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال می توانند به شکل کتاب و یا به شکل کتاب های الکترونیکی و یا به هر شکل دیگری باشند که شما باید تمام این منابع را به صورت دقیق و با ذکر جزئیات برای خودتان مشخص کنید.

3) یک نگاه کلی به پایان نامه ای که می خواهید انجام دهید، بیندازید.

اکنون شما مرحله اول را پشت سر گذاشته اید: اول از همه سوالات اصلی و فرعی پایان نامه را مشخص کرده‌اید و همچنین در درجه دوم مشخص نموده اید که قرار است از چه منابعی برای انجام پایان نامه استفاده کنید. در این مرحله نوبت به آن می رسد که برای خودتان یک دورنمایی از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود را مشخص کنید. شما در این مرحله باید مشخص کنید که پایان نامه شما در چه زمینه ای و در چه محدوده و حوزه ای انجام خواهد شد.

4) بر اساس مرحله های قبلی، دوباره سوالات و فرضیات اساسی پایان نامه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

شما در این مرحله باید بر اساس منابع اطلاعاتی که برای خودتان تعیین کرده اید و همچنین بر اساس طبیعت و ماهیت کاری که می‌خواهید انجام دهید (که آن را در مرحله شماره 3 مشخص کرده اید) دوباره سوالات پایان نامه را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. در این مرحله شما باید ببینید که سوالات پایان نامه بر اساس پارامترهایی که در اختیار دارید قابل پاسخگویی می باشند یا خیر.

5) حوزه تحقیقاتی را بررسی و مشخص نمایید.

اکنون شما 4 مرحله از کار را پشت سر گذاشته اید و در مرحله چهارم تمام سوالات و فرضیات پایان نامه را هم به درستی مورد بررسی قرار داده‌اید. اکنون در مرحله پنجم نوبت به آن رسیده است که حوزه های تحقیق را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا این حوزه‌های تحقیق برای کار شما مناسب می باشند یا خیر. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا شما قادر هستید که کار پایان نامه خود را در این حوزه ها انجام دهید یا اینکه این توانایی را نخواهید داشت که در حالت دوم، باید حوزه تحقیق و سوالات و غیره را تغییر دهید.

6) مناسب ترین روش های تحقیق را انتخاب کنید.

اکنون نوبت به آن رسیده است که شما بررسی کنید که مناسب ترین روش های تحقیق برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری شما کدام می باشد. روش‌های تحقیق زیادی وجود دارند که شما می توانید بر اساس آنها کار تحقیقاتی را انجام دهید. این روش‌های تحقیق می‌تواند شامل نظرسنجی ها، مصاحبه ها، آزمایش و خطاها و روش های دیگری شود؛ و لذا شما باید سعی کنید تا بر اساس نوع پژوهشی که دارید مناسب ترین روش را برای نوشتن پایان نامه مشخص کنید.

7) برای انجام پایان نامه یک برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

در این بخش شما باید بررسی کنید که برای پایان نامه که می خواهید انجام دهید باید چگونه برنامه ریزی کنید. این شیوه برنامه ریزی برای شما خیلی مهم است به این دلیل که تعیین کننده کارهایی است که از این به بعد باید انجام دهید. برنامه ریزی که شما انجام می دهید باید بر اساس روش تحقیقی باشد که انتخاب نموده اید. همچنین شما باید بدانید که برنامه ریزی کردن تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه کار شما خواهد گذاشت؛ بنابراین باید سعی کنید تا یک برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشید.

8) اطلاعاتی را که برای نوشتن پایان نامه مورد نیاز دارید را با استفاده از شیوه های مختلف جمع آوری نمایید.

این مرحله یکی از مهم ترین مرحله های انجام پایان نامه می باشد یعنی مرحله جمع آوری اطلاعات. در این مرحله شما باید اطلاعاتی را که برای پایان نامه اتان مورد نیاز دارید، جمع آوری کنید. در این مرحله شما باید بررسی کنید که برای اینکه پایان نامه به بهترین شکل ممکن انجام شود نیازمند چه اطلاعاتی هستید و بر این اساس باید این اطلاعات را از منابع مختلفی که در این زمینه وجود دارد جمع آوری نمایید.

9) استراتژی های جستجویی برای منابعتان را در صورتی که به نظرتان لازم است تغییر دهید.

در این مرحله ممکن است به نظرتان منابعی که دارید؛ کافی نباشد. بنابراین در صورتی که لازم می‌دانید این منابع را تغییر دهید و سعی نمایید تا برای جستجو کردن برای این منابع نیز استراتژی‌های خودتان را تغییر دهید. این مرحله یکی از مرحله‌های لازم برای اینکار است به این دلیل که وجود منابع مختلف تأثیر زیادی می تواند بر روی شیوه تحقیق داشته باشد و لذا خیلی مهم است که این مرحله را دقیقاً به همان شیوه ای که به نظرتان درست است، انجام دهید.

10) با استفاده از معیارهایی که دارید؛ منابعتان را به خوبی ارزیابی کنید.

همان طور که می‌دانید داشتن منابع مناسب برای انجام پایان نامه یکی از مهم ترین پارامترهایی است که باید مد نظر داشته باشید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که منابعتان را با استفاده از معیارهایی که در اختیار دارید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورتی که به نظرتان منابعی که در اختیار دارید مناسب نمی‌باشند آنها تغییر دهید و در صورتی که به نظرتان مناسب هستند؛ آنها را نگه دارید.

11) منابعی که در اختیار دارید را با دقت بخوانید و در این کار یاداشت‌برداری را فراموش نکنید.

این موضوع برای شما خیلی مهم است زیرایکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی که در زمینه نوشتن پایان نامه باید همواره مدنظر داشته باشید این است که منابعتان را به خوبی مطالعه کنید. از منابعی که مطالعه می کنید؛ نت‌ها و یادداشت‌هایی از بخش هایی که به نظرتان مناسب است، بردارید و سعی کنید تا منابعی را که مطالعه می کنید با دقت مرور کنید.

12) اطلاعاتی که از منابعی که مطالعه کردیده اید را با اطلاعاتی که خودتان در این زمینه دارید تلفیق کنید.

وقتی که شما به منابع و مراجعی که در این زمینه وجود دارد رجوع می‌کنید، می توانید اطلاعاتی را که در این منابع وجود دارد را بهتر مورد بررسی قرار دهید و این اطلاعات را در کنار اطلاعاتی که خودتان در اختیار دارید قرار دهید و لذا سعی نمایید تا این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید و از تلفیق کردن این اطلاعات و اطلاعات خودتان به نتیجه گیری های مناسبی دست پیدا کنید.

13) از اطلاعاتی که بدست آورده اید برای پاسخ دادن به سوالات و فرضیات پایان نامه استفاده کنید.

اکنون شما وارد مرحله ای شده اید که در این مرحله باید از اطلاعاتی که بدست آورده اید برای هدف پاسخ دادن به فرضیات پایان نامه استفاده کنید. در این مرحله شما باید سعی کنید تا تمام اطلاعاتی را که در زمینه پایان نامه خودتان بدست آورده اید را بررسی کنید و ببینید که این اطلاعات چگونه می توانند به شما کمک کنند تا در کارهایتان پیروز شوید. در این مرحله شما باید ارتباط مناسبی را میان پیدا کردن پاسخ سوالاتتان و اطلاعاتی که در اختیار دارید بدست آورید.

14) وقتی پاسخ سوالتان را بدست آوردید؛ سعی کنید تا دوباره آن را مرور کنید.

در این مرحله شما به پاسخ سوال رسیده اید ولی هنوز هم کارتان تمام نشده است. در این مرحله شما باید دوباره برگردید و یک مرور کلی را بر روی تمام کارهایی که از ابتدا تا این مرحله می‌خواستید انجام بدهید بکنید. در این مرحله شما باید بررسی کنید که چگونه توانسته اید به پاسخ سوالاتتان برسید و همچنین برای اینکه از پاسخ سوالاتتان اطمینان پیدا کنید باید یک بار دیگر کل کار را مرور کنید.

15) مرحله نهایی: مرحله ارجاع دهی

اکنون دیگر پایان نامه شما کامل شده است و وقت آن رسیده است که شما به ارجاع دهی منابعی که برای این کار مورد استفاده قرار داده اید بپردازید. در این مرحله شما باید با دقت تمام، به تمام منابعی که داشته اید ارجاع دهید. در این مرحله شما باید سعی کنید تا به دقت ببینید که کدامیک از منابع مربوط به کدامیک از مراجع بوده اند و تک تک منابع را مشخص کنید که مربوط به کدامیک از مراجع بوده اند. این مرحله مرحله نهایی کار نگارش پایان نامه شما می باشد.



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399برچسب:, | 13:57 | نويسنده : مسعود |

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399برچسب:, | 13:55 | نويسنده : مسعود |

 

11 نکته کلیدی برای نحوه انتخاب موضوع برای پایان نامه!

 

1) موضوعی را انتخاب کنید که به نظرتان جذاب باشد.

فراموش نکنید که هنگامی که می‌خواهید درباره موضوعی پایان نامه بنویسید؛ این پایان نامه هفته ها و یا حتی ماه ها از وقت شما را بگیرد. بنابراین خیلی مهم است که برای اینکه در این مدت از زندگی و کارتان در این رابطه لذت ببرید؛ موضوعی را انتخاب کنید که برایتان جذاب باشد. در صورتی که شما موضوعی را انتخاب کنید که برای خودتان دارای جذابیت زیادی نمی باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که کار باکیفیتی بکنید. به این دلیل که علاوه بر سخت کار کردن درباره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، در صورتی که یک پارامتر را نداشته باشید احتمال موفقیت شما کمتر می شود و آن پارامتر هم چیزی نیست جز اشتیاق برای ادامه کار. و این اشتیاق برای ادامه کار تنها در صورتی برای شما ممکن می شود که شما موضوعی را برای نوشتن پایان نامه خودتان انتخاب کنید که به این موضوع علاقه دارید. وقتی که موضوعی که انتخاب کرده اید علاقه ای نداشته باشید، نمی توانید پارامتر اشتیاق را داشته باشید بنابراین کارتان به اندازه ای که می‌خواهید کیفیت نخواهد داشت.

2) سعی کنید موضوعی متفاوت برای انجام پایانانه خودتان انتخاب کنید

شما باید سعی کنید که موضوعی را انتخاب کنید که موضوع تکراری و روتینی که همه آن را انتخاب می کنند نباشد. برای این کار شما باید در حوزه کاریتان به دنبال موضوعاتی باشید که کمتر کسی بر روی آن کار کرده است و کمتر تحقیقاتی بر روی آن انجام شده است. در این صورت است که شما می‌توانید به موضوعاتی نو و جدید که تاکنون بر روی این موضوعات کاری انجام نشده است دسترسی داشته باشید. البته ممکن است در ابتدا عمل کردن به این توصیه برای شما دشوار بوده باشد. به عبارت دیگر ممکن است شما فکر کنید که برای شما دشوار است که چنین موضوعات بکری را که تاکنون هیچ کسی بر روی آنها کار نکرده است پیدا کنید. اما در صورتی که خواست و اراده قوی داشته باشید و در صورتی که تصمیم بگیرید که حقیقتاً به دنبال این موضوعات بروید می توانید در این کارتان موفق شوید و لذا می توانید موضوعاتی را پیدا کنید که تحقیقات زیادی هنوز درباره آنها انجام نگرفته است و این موضوعات به اصطلاح هنوز اشباع نشده اند.

3) خیلی مبهم نباشید.

یکی دیگر از نکته های مهمی هنگامی که می خواهید برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خودتان عنوانی انتخاب کنید باید درنظر داشته باشید این است که شما نباید عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که مفهوم آن خیلی مبهم باشد. شما باید کاری کنید که خواننده با خواندن عنوان این پایان نامه تا حد زیادی درک کند که ساختار کلی پایان نامه شما چگونه است. شما باید ساختار پایان نامه خودتان را در قالب این چند کلمه عنوان بیان کنید.

در صورتی که عناوینی که برای انجام پایان نامه‌ خیلی گنگ باشند؛ باعث می شوند که افرادی که این عناوین را می خوانند نمی توانند آن را درک کنند و حتی خود شما هم به عنوان فردی که این پایان نامه را می نویسد نمی تواند درک کند که باید دقیقاً به دنبال چه چیزی باشد!

در صورتی که شما عنوانی را انتخاب کنید که دارای مفهوم و معنی گسترده و وسیعی دارد و می تواند شامل حوزه‌های علمی مختلفی باشد؛ در این صورت ادامه دادن کار نوشتن پایان نامه برای خود شما هم خیلی سخت می شود و خودتان هم نمی دانید که باید کار را از کجا شروع کنید. پس سعی کنید از انتخاب موضوعات گنگ دوری کنید.

4) عناوین خیلی دقیق هم انتخاب نکنید!

در مورد قبلی بیان کردیم که عناوینی که شما برای نوشتن پایان نامه خودتان بکار می برید باید عناوینی باشند که خیلی گسترده نباشند و به گونه ای باشند که خواننده با خواندن این عناوین درک درست و کاملی را از ساختاری که قرار است پایان نامه شما داشته باشد بدست آورند. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که این عناوین همچنین نباید عناوینی خیلی دقیق هم باشند! چون در صورتی که شما سعی کنید عناوینی را مورد استفاده قرار دهید که خیلی دقیق می‌باشد؛ شما مجبور می شوید که در طول انجام کار تحقیقاتی مرتبط با پایان نامه تان، حوزه تحقیقاتی خودتان را تنها به برخی از حوزه های کاملاً محدود و از پیش تعیین شده منحصر کنید و نتوانید از این حوزه‌ها پایتان را فراتر بگذارید. بنابراین شما باید سعی کنید عنوانی که برای پایان نامه‌تان انتخاب می کنید نه خیلی وسیع و گسترده و گنگ باشد (به طوری که مخاطبین را دچار سردرگمی کند) و نه خیلی دقیق باشد به طوری که شما برای انجام دادن کارهای تحقیقاتی مربوط به نگارش پایان نامه با محدودیت مواجه شوید.

5) درباره موضوع تحقیق کنید.

این کار را شاید بتوان به عنوان بهترین که در زمینه انتخاب کردن عنوان پایان نامه انجام می شود معرفی کرد. در صورتی که شما بخواهید برای خودتان یک عنوان انتخاب کنید بهترین کار این است که در این رابطه تحقیق کنید. شما باید به مطالعه و بررسی بپردازید و سعی نمایید تا تمام موضوعاتی را که در این زمینه می توانید انتخاب کنید به صورت لیست تهیه کنید. سپس می توانید بررسی کنید که کدامیک از این موضوعات هستند که برای شما ارزشمند می باشند و یا اینکه به کدامیک از این موضوعات علاقه بیشتری دارید و یا اینکه کدامیک از این موضوعات هستند که شما می توانید بهتر از موضوعات دیگر بر روی آنها کار کنید.

در صورتی که در زمینه پیدا کردن موضوع برای انجام پایان نامه تحقیق نکنید نمی‌توانید بفهمید که کدام موضوع را می توانید بهتر از موضوعات دیگر به انجام برسانید. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که بهترین موضوع را که دارای تمام خصوصیات بالا باشد برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید و این کار تنها در صورتی ممکن می شود که شما درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق انجام دهید.

6) واقع گرا باشید.

این که "عاشق" یک موضوعی بشوید، ممکن است برای شما کار آسانی باشد. خیلی از دانشجویان هستند که وقتی که می خواهند پایان نامه بنویسند؛ عاشق موضوعی شده اند و سعی کرده اند تا براین اساس، کار را ادامه دهند. اما یک نکته خیلی مهمی که شما باید به هنگام نوشتن پایان نامه درنظر داشته باشید این است که باید واقع گرا باشید و تمام جنبه های کار را درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر موضوعی را پیدا کردید و فکر کردید که این موضوع برای شما بهترین موضوع می باشد؛ بررسی کنید که آیا انجام دادن پایان نامه ای با این موضوع هم برای شما به همین آسانی است؟ آیا می توانید به راحتی از پس نوشتن پایان نامه و انجام تحقیقات مختلف در رابطه با این موضوع بر بیاید؟ آیا می توانید هفته‌ها و هفته های زندگی و زمانتان را صرف این موضوع کنید؟ آیا اصلاً انجام دادن پایان نامه‌ای با این موضوع کار درستی است؟ آیا می توانید پایان نامه را به این شیوه بنویسید؟ در صورتی که پاسخ شما به تمام سوالاتی که در بالا گردید مثبت بود؛ در این زمان است که شما می توانید این موضوع را برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید. اما در صورتی که پاسخ منفی بود؛ انجام دادن چنین کاری اشتباه است!

7) مشاوره بگیرید.

مشاوره گرفتن را هرگز فراموش نکنید. وقتی که می خواهید برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خودتان یک موضوع پیدا کنید می توانید از افراد دیگر در این زمینه نیز مشاوره بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از استاد راهنمای خودتان در این زمینه مشاوره بگیرید. استادان راهنما می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. این افراد همیشه حاضر هستند که به شما کمک کنند و سعی می نمایند تا به هر سوالی که شما داشته باشید پاسخ دهند. حالا این سوال هرچقدر هم که کوچک و یا بزرگ باشد؛ این افراد سعی می‌کنند تا به این سوال پاسخ دهند. البته فراموش نکنید که بخش اعظم کار را این خود شما هستید که باید انجام دهید و تنها در صورتی باید از این مشاوره کمک بگیرید که احساس می‌کنید به جایی رسیده اید که حقیقتا به کمک این افراد نیاز دارید. این افراد افرادی هستند که خودشان در این زمینه تحقیقات زیادی کرده اند. آنها در این حوزه سال ها تجربه دارند بنابراین به راحتی می توانند به شما کمک کنند.

8) به ژورنال‌ها و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده‌اند توجه کنید تا بتوانید میان آنها موضوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

در صورتی که فکر می‌کنید حقیقتاً برای انتخاب کردن موضوع مورد نظر برای کارتان کم آورده اید؛ بهترین کار این است که در این زمینه به وب سایت هایی که در آنها مقالات و ژورنال های مختلفی را ارایه می کنند، سر بزنید و سعی کنید تا با بررسی کردن این ژورنال ها و مقالات، موضوع خودتان را از میان آنها انتخاب کنید. این کار می تواند خیلی به شما کمک کند به این دلیل که اولاً وقتی که به وب سایت هایی که در آنها مقالات مختلفی وجود دارد سر می زنید می‌توانید اطلاعات خودتان را درباره موضوعات مختلف بالاتر ببرید و دوماً اینکه وقتی که در حوزه‌های مرتبط با حوزه کاریتان مقالات و ژورنال های مختلفی را می خوانید می‌توانید اطلاعاتتان در این زمینه را بالا ببرید و همین موضوع باعث می شود که ذهنتان باز شود و لذا این امر به شما کمک می کند که بتوانید موضوع مناسب برای انجام پایان نامه خودتان را از میان این موضوعاتی که موجود هستند انتخاب نمایید.

9) ایده های قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید.

سعی کنید ایده هایی را که مربوط به محققان قبلی است که در زمینه های نزدیک به زمینه شما تحقیق کرده اند؛ در کنار هم جمع آوری کنید و این ایده ها را با ایده های خلاقانه خودتان ترکیب نمایید. این کار به شما این امکان را می دهد که از ایده های قبلی که در این زمینه وجود داشته‌اند استفاده کنید و علاوه بر آن بتوانید ایده های خلاقانه ای را که مربوط به خودتان می باشد با این ایده‌های قدیمی تلفیق کنید.در صورتی که قبل از اینکه بخواهید درباره موضوع اصلی پایان نامه تان تصمیمی بگیرید از ایده‌هایی که در گذشته برای این کار استفاده می کرده‌اند استفاده نکنید؛ در این صورت موفق نمی‌شوید که با یک دید گسترده تری به این موضوع نگاه کنید. اما در صورتی که سعی کنید تا از این ایده ها استفاده کنید تا ایده اصلی خودتان را پیدا کنید؛ می توانید این کار را به صورت دقیق تر و گسترده تری انجام دهید. بنابراین در این صورت موضوع شما تبدیل به موضوعی جذاب و مناسب می شود و لذا نوشتن پایان نامه برای شما راحتتر می شود.

10) به هنگام بررسی مطالعات انجام شده بوسیله دانشجویان قبلی، به دنبال بخش‌هایی باشید که آنها بر روی این بخش ها تحقیق نکرده اند.

هنگامی که شما مقالاتی را که دانشجویان قبلی در این زمینه نوشته اند و پایان نامه‌هایی را که در این زمینه انجام داده اند بررسی می‌کنید؛ به دنبال این باشید که آنها کدام موضوع را درنظر نگرفته اند و در چه زمینه هایی کمتر کار کرده اند. به عنوان مثال در صورتی که شما پایان‌نامه دانشجویی را می‌خوانید که حوزه کاری این فرد نزدیک به حوزه کاری شما می باشد؛ سعی کنید تا بخش‌های مختلف پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری این فرد را بررسی کنید تا ببینید که این فرد در کدام قسمت موضوعی تازه و بحث جدیدی را شروع کرده است ولی به تحقیق درباره آن نپرداخته است. به بیان بهتر شما باید بررسی کنید که کدام ایده ها را می‌توان از کار پایان نامه این فرد استخراج کرد. البته ممکن است انجام دادن این کار در ابتدا برای شما سخت باشد و این سخت بودن به این دلیل است که شما روش انجام کار را نمی‌دانید. اما در صورتی که روش انجام این کار را یاد بگیرید؛ انجام دادن این کار برای شما خیلی راحت خواهد شد!

11) از خلاقیتتان استفاده کنید.

آخرین نکته‌ای که باید در این رابطه درنظر داشته باشید این است که از خلاقیت خودتان استفاده کنید. شما به عنوان یک دانشجویی که به دنبال روشی برای پیدا کردن موضوع اصلی برای انجام پایان نامه خودش می‌گردد؛ باید خلاقیت خودتان را بکار بیندازید و از خلاقیتتان استفاده کنید تا ایده ای جدید و بکر ارایه کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است شما تحقیقات و پایان نامه‌هایی که در گذشته افرادی بر روی آن تحقیق کرده‌اند را بگردید و به این نتیجه برسید که نمی‌توانید موضوع پایان نامه ای پیدا کنید که از همه بیشتر مورد پسندتان باشد. در این جاست که شما باید خلاقیت خودتان را بکار ببندید و سعی کنید تا با استفاده از توانایی‌هایی که در این زمینه دارید خودتان موضوعی پیشنهاد کنید. البته این گزینه تنها در صورتی است که شما روش‌های قبلی را که در بالا ذکر شد به عمل درآورده باشید و نتوانسته باشید برای کارتان موضوعی پیدا کنید. در این صورت است که می توانید خودتان به قدرت خلاقیت خودتان متوسل شوید و موضوع مناسب را برای نوشتن پایان نامه خود پیدا کنید.



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399برچسب:, | 13:53 | نويسنده : مسعود |

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

 

چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

نحوه نوشتن بیزینس پلن برای مهاجرت

قالب اصلی برای نوشتن بیزینس پلن مشابه است  که شامل بیانیه چشم انداز، یک مأموریت، یک برنامه مالی، یک برنامه بازاریابی و موارد دیگر. شما می‌توانید برای نوشتن بیزینس پلن قالب‌هایی را با سؤالات آسان برای پاسخ به صورت آنلاین پیدا کنید که این امکان را می دهد تا خلاها را پر کنید. اما آیا واقعاً ساده است؟ اگر چنین است، چرا برخی از برنامه‌های تجاری منجر به موفقیت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نه؟ در ادامه مروری بر عناصر اصلی بیزینس پلن عالی ارائه می شود.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

در نوشتن بیزینس پلن ماموریت به این معناست که با هدف شرکت آشنا شده و نحوه عملکرد آن را چگونه می بینید. هدف شما در رابطه با یک فروشگاه می‌تواند اینطور باشد "کلیه محصولات ما تضمین شده است، کارکنان ما دارای بالاترین توانایی کاری هستند و در شهر به عنوان بهترین مکان برای انجام بهترین خدمات و کالاها شناخته شده‌ایم." مأموریت شما باید واضح، معنادار از نظر اجتماعی و قابل اندازه گیری باشد.

امور مالی

در هنگام نوشتن بیزینس پلن باید برنامه مالی که شامل بودجه استارتاپی است توجه شود. برنامه مالی مشخص می‌کند برای گشایش درهای شغلی به چه میزان پول نیاز خواهد بود. این مورد به طور معمول شامل امکانات، تجهیزات، مواد و لوازم مورد نیاز در ابتدا می باشد. هنگامی که می‌دانید که چقدر به راه اندازی شرکت خود نیاز دارید، تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه پول مورد نیاز برای فعالیت تجاری خود با سود است.

اکنون باید پیش بینی جریان پول را انجام دهید. با استفاده از یک صفحه گسترده، باید بیانیه درآمد / هزینه ایجاد کنید که درآمدها و هزینه‌ها را نشان می دهد. با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، می توانید به سرعت تغییرات جزئی در هزینه‌ها و درآمدها ایجاد کرده و فوراً مشاهده کنید که چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر به دنبال وام بانکی هستید، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانک‌ها خواهان مشاهده برنامه شما برای بازاریابی و ایجاد مشاغل هستند.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

تجزیه و تحلیل فعالیت تجاری

قبل از شروع هر کاری در حوزaه کسب و کار و تقاضا برای پناهندگی و مهاجرت، تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار از تمامی جهات ایده خوبی است زیرا می‌توانید بیزینس پلن خود را بنویسید. برای کمک به این وضعیت، یکی از اولین کارهایی که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک تجزیه و تحلیل SWOT است. در یک صفحه کلمات را بنویسید: نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید. سپس، زیر هر کدام، آنچه را که احساس می‌کنید برای شما و تجارت شما مهم است یادداشت کنید. نقاط قوت و ضعف درونی بوده و به خودتان مربوط می شوند.

در روند نوشتن بیزینس پلن بهتر است تا از نقاط قوت شخصی خود آگاه باشید، اما مهمتر از این، شناخت نقاط ضعف است چون این کار به شما اجازه می دهد تا تمامی مسائلی را که به ارتقای کسب و کار شما کمک کند شناسایی کنید. مثال خوب در این مورد، ضعف در عدم توانایی فروش است. برای کاهش این مسئله به عنوان یک ضعف، می‌توانید استخدام یک فروشنده را در نظر بگیرید و هزینه آن را در بودجه کارآفرینی خود وارد کنید.

فرصت ها و تهدیدها مربوط به نیروهای خارجی است که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید، اما باید از آنها آگاه باشید. اگر تصمیم به راه اندازی یک تجارت را گرفتید، باید یک نیاز در جامعه و فرصتی برای امرار معاش را شناسایی کرده باشید. شما باید به همان اندازه تهدید را در جامعه در نظر بگیرید که ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، مانند رقبای محلی یا تغییر ساختار کاری در یک موقعیت کاری تثبیت یافته و شناخته شده.

برنامه ریزی تجاری خود را دنبال کنید.

با تمام این استراتژی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، گام بعدی ایجاد یک برنامه عملی تحت اللفظی است. این روش برای تنظیم اهداف عملیاتی شما کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. اولین قدم این است که اهداف خود را با شرایط و مهلت‌های زمانی مشخص قرار دهید. اما در برنامه اقدامی خود خاص و واقع بین باشید. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممکن است ایجاد کارت ویزیت و شروع به طراحی وب سایت باشد. در مرحله بعد، این امر می‌تواند اولین تلاش برای بازاریابی شما از طریق شبکه های اجتماعی باشد. یک برنامه عملیاتی باید ماه به ماه تقسیم شود و روند کاری خود را در طی 12 تا 18 ماه آینده انجام دهید.

برای کارآفرینانی با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجایی یا شروع کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه برای تغییر در زندگی باشد. علاوه بر معرفی ایده یا چشم انداز جدید به بازارهای مختلف، می‌توانید از تمام مزایای تجربه یک فرهنگ و شیوه زندگی جدید و روش‌های مختلفی که این امر می‌تواند آگاهی و بهبود بخش کسب و کار شما باشد بهره مند شوید. ساده ترین راه برای دستیابی به این امر ویزای کارآفرینی است و گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. چندین دلیل برای دنبال کردن ویزای کارآفرینی وجود دارد. در این مسیر توصیه میشود از مشاوره بیزینس پلن بهره لازم را ببرید.



تاريخ : شنبه 14 تير 1399برچسب:, | 16:39 | نويسنده : مسعود |

چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم؟

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

معمولاً نوشتن طرح توجیهی توسط یک فرد متخصص در زمینه کسب و کار به تحریر در می آید.  بخش های مختلف طرح توجیهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • تجزیه و تحلیل مالی که برای مطالعه و تحلیل ابعاد مختلف مسائل مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.
  • مطالعه جامع بازار که در آن ابعاد مختلف بازار هدف برای عرضه محصول نهایی طرح توجیهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ابعاد مسائلی مثل کمبودها، بازار هدف، عرضه، تقاضا و باقی موارد را در بر می‌گیرند.
  • توجیه‌پذیری فنی که به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مثل فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح انجام می‌شود.

در نوشتن طرح توجیهی، معمولاً نظر افراد تصمیم گیرنده را به سمت مسیری خاص سوق می‌دهند. بسیاری از اوقات تنها یک مسیر فعالیت وجود دارد، ولی باید تغییراتی در این وضعیت صورت گیرد. لذا باید در روند آماده سازی طرح توجهی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

ورودیهایی نرم افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی داخلی و خارجی
  • تورم داخلی و خارجی
  • مشارکت‌های داخلی و خارجی
  • نرخ تنزیل سهام دار
  • هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل: ( خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده).
  • هزینه‌های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، تسهیلات، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه‌های بازار یابی).
  • برنامه فروش داخلی و خارجی
  • سرمایه در گردش
  • منابع تأمین مالی کوتاه مدت و دراز مدت
  • مالیات، یارانه

خروجی‌های نرم افزار کامفار

  • بررسی‌های مالی
  • برآورد سرمایه‌گذاری ثابت
  • برآورد سرمایه در گردش
  • برآورد هزینه سالیانه تولید
  • برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری
  • برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح
  • برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها


تاريخ : دو شنبه 2 تير 1399برچسب:, | 12:44 | نويسنده : مسعود |

 

 

مستندات و شواهد قوی متعددی وجود دارد که کشور چین، ایران و کلاً مردم دنیا در بحث بیماری "کرونا" دچار یک بازی سیاسی ــ اقتصادی بسیار کثیف شده‌اند؛ "دروغ بزرگی" که به‌راحتی به‌خورد مردم داده‌اند...، اما چطور؟!

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگذاری تسنیم؛ بنابر شواهد و قرائن محکم و پیدا و پنهان، موج ترس و تبلیغات گسترده جهانی در مورد "ویروس کرونا" بیش از آنکه به‌دلیل کشندگی این ویروس باشد، دلایل اقتصادی و تجاری دارد و برنده اصلی این جنگ تبلیغاتی سنگین تا به امروز، ایالات متحده آمریکا بوده است!

چرا که تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور چین تا به امروز کمتر از 2 هزار و 500 نفر است آن هم در کشوری که یک میلیارد و 400 میلیون جمعیت دارد(!!) در حالی که تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا با جمعیتی 330 میلیون نفری فقط در سال 2018‌ــ‌2017، 61 هزار نفر بوده‌ است!!

در همین رابطه، زینب بهرامی؛ دانشجوی بخش اپیدمیولوژی مهندسی محیط زیست و سلامت دانشگاه کیوتوی ژاپن، یادداشتی را در اختیار تسنیم قرار داده که خواندن آن برای اشراف بیشتر به پشت‌پرده چرایی پمپاژ ترس از کرونا بسیار کلیدی است: 

"من پزشک نیستم؛ رشته‌ام اپیدمیولوژی، علم آمار و تحلیل داده‌های وضعیت سلامت و بیماری در یک جامعه و جهان، به‌خصوص بیماری‌های همه‌گیر و شایع است؛ پس من اطلاعات پزشکی در مورد ماهیت و عملکرد کرونا ندارم اما می‌خواهم از دریچه رشته خودم در موردش صحبت کنم.

البته برای این یادداشت، مشورت کاملی با یک پزشک متخصص کردم که این روزها بیمارستانش میزبان افراد مشکوک به کرونا و بیماری‌های ویروسی است همچنین گزارش‌های دکتر تاکایاما را خواندم که به‌عنوان پزشک داوطلب به کشتی تفریحی پر از افراد آلوده به کرونا رفته است.

دانشگاه ما همکاری نزدیکی با سازمان CDC آمریکا (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) دارد؛ این سازمان تقریباً مادر علم اپیدمیولوژی و تهیه‌کننده مفاد درسی و تحقیقاتی رشته سلامت عمومی است و من اطلاعات یادداشت را از وب‌سایت این سازمان می‌گذارم.

طی حدود 2 ماهی که ویروس کرونا مطرح شده، شهر بزرگ ووهان قرنطینه شده و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، چند ده‌هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌‌اند اما تعداد کشته‌ها در کشور یک میلیارد و نیمی چین، کمتر از 2500 نفر و در سراسر جهان، بسیار بسیار پایین است. (دکتر توموکی گفت تعداد زیادی از فوتی‌های چینی به‌خاطر ضعف نبوده است بلکه استرس و وحشت بسیار بالا سیستم ایمنی بدن افراد را از کار انداخته بود!) البته بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، سعی می‌کنند به‌خاطر حفظ منافع اقتصادی، آمار و اطلاعات دقیق به افکار عمومی ندهند.

پس طبق گزارش CDC و WHO چنین ویروس کشنده و پرسروصدایی در بالاترین آمار، در کل چین و جهان، کمتر از 2 هزار کشته داشته است، تا اینجا را قبول دارید؟

حالا برویم سراغ آنفلوآنزا؛ به‌نظر شما ویروس آنفلوآنزا فقط در سه ماه اخیر، در کشور آمریکا چند کشته داشته؟ صد نفر؟ هزار نفر؟ پنج‌هزار نفر؟ خیر!

طبق گزارش CDC آمریکا در چند ماه اخیر، فقط و فقط در کشور 330 میلیونی آمریکا، چند ده‌ میلیون مبتلا و بین 12 تا 16 هزار مرگ به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزا ثبت شده است!

لطفاً این عدد را چندبار بلند تکرار کنید! باور نمی‌کنید؟ حق دارید!

می‌دانستید کشته‌های آنفلوآنزا از هر طیف سنی هستند اما کشته‌های کرونا، طبق گزارش دکتر تاکایاما، فقط یک‌ درصد از افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای را شامل می‌شود؟

می‌دانستید احتمال ابتلای شما به آنفلوآنزا و خدای‌نکرده مرگ، با تماس با یک آمریکایی، در مقایسه با ابتلا به کرونا و تماس با یک چینی یا هر فرد آلوده، چند ده‌ برابر است؟

اما با وجود این، آیا پروازهای آمریکا محدود شدند؟ آیا آمریکا قرنطینه شده است؟ آیا کسی جرأت اعتراض به این وضعیت را دارد؟!

به‌گفته دکتر توموکی(همکارم)، رسانه‌های دنیا حواس مردم را به کرونا منعطف کردند و مردم خطر بزرگتر و جدی‌تر آنفلوآنزا را به‌کلی فراموش کردند!

آیا می‌دانستید اقتصاد چین آن‌قدر بزرگ و قوی است که اگر زمین بخورد، علاوه بر باز شدن راه برای غرب، بسیاری از اقتصادهای آسیا، از جمله همین ژاپن را به ورشکستگی و نابودی می‌کشاند؟ مردم و دولت ژاپن تازه متوجه خطر شده‌اند و سعی می‌کنند هیجان کاذب کرونا را کنترل کنند، گرچه خیلی دیر است؛ آمار توریست‌های چینی در تمام دنیا و ژاپن، سقوط کرده است و این یعنی زنگ خطر جدی؛ بازی‌های المپیک برای ژاپن، به‌دلیل نبود چین، پر از خسارت و ضرر خواهد بود.

اما علت مرگ‌و‌میر آنفلوآنزا در آمریکا چیست؟ مگر این بیماری دارو ندارد؟ دارد! اما چون آمریکا یکی از بدترین سیستم‌های خدمات پزشکی و بیمه‌ای در جهان را دارد و هزینه‌هایی مثل استفاده از آمبولانس آن‌قدر قیمت وحشتناکی دارد که گاهی برای خانواده‌ها، مرگ عزیزان، راحت‌تر از استفاده از آمبولانس و خدمات بیمارستانی است!

آمار CDC آمریکا را دوباره نگاه کنید! و وعده‌های کاندیداهای آمریکایی برای ارائه خدمات پزشکی و «بیمه برای همه»(!) در صورتی که در چین کمونیستی، تمام مردم بدون استثنا تحت پوشش بیمه هستند! قویاً اعتقاد دارم کشور چین و کلاً مردم دنیا در بحث بیماری کرونا، دچار یک بازی سیاسی ــ اقتصادی بسیار کثیف آمریکا شده‌اند."



تاريخ : دو شنبه 2 تير 1399برچسب:, | 12:43 | نويسنده : مسعود |

 

خبرمهم: یک سنگ بزرگ فضایی امشب (یکشنبه) به فاصله نسبتا نزدیکی از زمین خواهد رسید، اما ابزار جدید ناسا نشان داده که خطری از جانب این سیارک، زمین را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم،  به نقل از ان.پی.آر، این ابزار که یک برنامه رایانه‌ای موسوم به “اسکوت” (Scout) است، در حال حاضر در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در کالیفرنیا در حال آزمایش است.

این برنامه مشابه یک سیستم هشدار مزاحم سماوی است که بطور مداوم داده‌های تلسکوپ‌ها را به دنبال گزارش‌هایی از اجسام نزدیک زمین اسکن می‌کند. در صورتی که گزارشی در این مورد پیدا شود، این برنامه به سرعت محاسباتی در مورد در خطر بودن زمین انجام می‌دهد و سایر تلسکوپ‌ها را به رصد پیگیرانه برای وجود خطر احتمالی می‌گمارد.

ناسا به اجاره چندین تسلکوپ در سراسر جهان برای اسکن آسمان در شب پرداخته تا سیارک‌ها و دنباله‌دارهای نزدیک زمین را رصد کنند. این تلسکوپ‌ها حداقل پنج سیارک را در هر شب شناسایی می‌کنند و سپس برنامه اسکوت به انجام محاسبه در مورد میزان خطر برخورد آن‌ها با زمین می‌پردازد.

سیارکی که امشب از کنار زمین خواهد گذشت، ابتدا در ۲۵ اکتبر توسط تلسکوپ Pan-STARRS در هاوایی کشف شده بود. چند ساعت بعد، اطلاعات اولیه در مورد آن روی سایت مرکز سیاره‌های کوچک در رصدخانه اخترفیزیک اسمیتسونین ارسال شد. سپس اسکوت محاسبات سریع خود بر روی این داده‌ها آغاز کرده و نشان داد که این سیارک به سمت زمین در حال حرکت است اما با فاصله نزدیک به ۵۰۰ هزار کیلومتر از کنار سیاره عبور خواهد کرد.

رصد سه تلسکوپ دیگر بر این یافته‌ها صحه گذاشت و ستاره‌شناسان همچنین توانسته‌اند جزئیات بیشتری در مورد این سیاره پیدا کنند. برای مثال، اندازه این سنگ فضایی بین دو تا ۲۵ متر است.

سیستم اسکوت هنوز در حال آزمایش است و اواخر سال جاری به مرحله عملیاتی خواهد رسید./ایسنا



تاريخ : دو شنبه 2 تير 1399برچسب:, | 12:43 | نويسنده : مسعود |

 

خبرمهم: قیمت هر برگ تسهیلات مسکن در سال جدید افزایش چشمگیری داشته و در فروردین و اردیبهشت‌ امسال به ۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ماه افزایش دو برابری داشته است. اتفاقی که فرابورس علت آن را افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن و همچنین روزهای پرمعامله بازار مسکن می‌داند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مروری بر قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که قیمت این اوراق از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون افزایش چشمگیری داشته است. براین اساس و طبق آخرین قیمت‌ها زوج‌های تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله در حال حاضر باید ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند در حالی که این میزان در ابتدای اردیبهشت‌ماه ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان بود. به عبارت دیگر قیمت اوراق مسکن در ۴۰ روز بیش از ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

در این راستا و بر اساس اطلاعاتی که فرابورس  حاکی از آن است که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ با افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن قیمت اوراق به حدود ۶۰ هزار تومان رسید، اما دلیل قیمت‌های بالای این روزها هم این است که معمولا ماه‌های اردیبهشت، شهریور و اسفندماه بازه‌های زمانی پرمعامله در بازار مسکن محسوب می‌شود هر چند در برخی سال‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیرگذاری بازارهای رقیب بازه‌های سنتی رونق مسکن تغییر کرده است.

این اطلاعات می‌گویند افزایش سقف وام جعاله از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان نیز انگیزه خرید اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا و قیمت آن را در پی داشته است.بر این اساس فرابورس اولین تسه سال ۱۳۹۹ با گشایش نماد تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین‌ماه امسال) در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ را آغاز کرد که این قیمت نیز با میانگین ۴۶ هزار و ۳۶۰ تومان کشف شد.

بر اساس این گزارش شورای پول و اعتبار در سوم دی‌ماه سال گذشته افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن را تصویب کرد. این تسهیلات در تهران به صورت انفرادی تا ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین این نوع وام در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۱۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری تا ۶۰ میلیون تومان به صورت فردی و ۱۲۰ میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت وام جعاله قبلا ۲۰ میلیون تومان بود./ایسنا



تاريخ : دو شنبه 2 تير 1399برچسب:, | 12:42 | نويسنده : مسعود |

ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه

 

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

تیم کاری با تجربه و متخصص در مشاوره انجام پایان نامه

تیم فعال در یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید اشراف کامل به موضوعات ارائه شده داشته باشند. برای این منظور، اعضای تیم باید دارای مدارک دانشگاهی عالی باشند تا اینکه بتوانند به خوبی از عهده بخش‌های مختلف مشاوره انجام پایان نامه برآیند. تجربه این افراد باید به حدی باشد که تمامی نیازهای دانشجو را تأمین کنند و بهترین پایان نامه ممکن را با کمک دانشجو به نگارش درآورند. تیم مشاوره انجام پایان نامه باید توانایی عرضه پایان‌نامه‌ای دقیق و کاملاً جامع را داشته باشد. هر موسسه مشاوره انجام پایان نامه باید به دانشجو اجازه دهد تا به صورت مستقیم با مشاور پایان نامه در تماس باشد تا در جریان جزئی ترین مسائل قرار بگیرد.

میزان تجربه موسسه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه

یکی از مسائل مهمی که باید مدنظر قرار گیرد تعداد سالهایی است که یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه در این حوزه فعالیت داشته و توانسته تا در طول این مدت به بازیگری کلیدی در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا تبدیل شود. میزان این تجربه را می‌توان با تعداد پایان نامه‌های موفق و دفاع شده توسط دانشجویان مشخص نمود. یک موسسه مشاوره در امور انجام پایان نامه باید برای نمایش توانایی‌های خود، عناوین پایان نامه های انجام شده و تخصص و قدرت تیم کاری خود را در اختیار دانشجویان مشتاق و کنجکاو قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا قدرت تیم کاری یک موسسه به خوبی و با استناد به مدرکی بسیار معتبر مورد مقایسه قرار گیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

ارائه محتوایی بدون سرقت ادبی

موسسات با تجربه و با صلاحیت در این حوزه پایان نامه‌هایی بی عیب و نقص و عاری از سرقت ادبی را توسط دانشجویان پیش می‌برند. نتیجه کار با موسسات بدون تجربه یا کم تجربه بدون شک پایان نامه هایی مشکل دار و پر از سرقت‌های ادبی خواهد بود. دلیل بروز این مشکل این است که این گونه موسسات از تیمی غیر متخصص و فاقد تجربه لازم بهره می‌برند. تیم فعال در یک موسسه مشاوره پایان‌نامه باید به دقت بر عدم استفاده از محتوایی حاوی سرقت ادبی تمرکز داشته باشد. بنابراین ارائه محتوای نوین و جدید موجب میشود تا پایان‌نامه نهایی عاری از سرقت ادبی باشد و دانشجویان بعدی بتوانند از آن به عنوان مرجعی قدرتمند برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا خود بهره ببرند. این امر در واقع نشان‌دهنده خلاقیت و نوآوری تیم کاری موسسه است.

هماهنگ سازی دقیق زمان انجام پایان نامه

موسسه‌های فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه باید از ابتدا تا انتهای نگارش پروژه با دانشجو در ارتباط تنگاتنگ باشند. این هماهنگی به دانشجو کمک میکند تا در جریان جزئی‌ترین مسائل انجام پایان نامه قرار گیرد و به راحتی نیازهای خود را با تیم متخصص موسسه در میان بگذارد. برای رسیدن به این هدف، دانشجو باید با یک تیم مشاوره قوی همکاری داشته باشد؛ در غیر اینصورت، مشکلات عدیده ای در سر راه انجام پایان نامه پدیدار خواهد شد. دانشجوها باید مواظب باشند تا با موسساتی قرارداد نبندند که برنامه‌های زمان بندی شده برای مشاوره انجام پایان نامه در اختیار ندارند. بنابراین هماهنگی زمانی در روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا یک ویژگی و خصوصیت مهم و تأثیرگذار برای یک موسسه باتجربه محسوب می شود.

ارائه اطلاعات اضافی برای دانشجویان

اطلاعات اضافی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. این دانش دربرگیرنده نحوه جمع آوری اطلاعات پایان نامه، منابع به کار رفته، داده‌های آماری و دیگر بخش‌های جانبی مرتبط با نگارش تمامی فصول پایان‌نامه است. در واقع این اطلاعات توجیهی برای نحوه آماده ساختن پایان نامه است. معمولاً این اطلاعات باید به صورت زمان بندی شده و مطابق با هر فصل از پایان نامه در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. کارکنان مسئول هر بخش از موسسه وظیفه دارد تا بر روند ارائه این اطلاعات نظارت کامل داشته باشد. علاوه براین، یک موسسه قدرتمند در حوزه مشاوره موظف است تا تمامی اطلاعات جانبی را به صورت یکجا و در یک فایل بخش بندی شده در انتهای روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا در اختیار دانشجو قرار دهد.

جمع آوری دقیق ترین جزئیات در مورد پایان نامه

یک موسسه متخصص و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه به هیچ وجه کارهایش با استناد به مسائل کلی مطرح شده توسط مشتریان پیش نمیبرد؛ بلکه به دنبال دقیق ترین جزئیات است. برای این موسسات، تنها در اختیار داشتن عنوان کافی نبوده و سوالات متعددی را در ارتباط با پایان نامه و موضوع آن را از مشتریان خود می‌پرسند. تیم های تخصصی این موسسات به جزئی ترین عناصر دقت داشته و اطلاعاتی را در مورد نیازهای حقیقی افراد از نوشتن پایان نامه به دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا فرد مراجعه کننده دیگر هیچ نگرانی ای در مورد روند مشاوره انجام پایان نامه نداشته باشد. حتی بعضی از موسسات برتر به شکل دوره ای و زمان بندی شده با دانشجو جلسات حضوری یا تلفنی برگزار می‌کنند تا اینکه به بهترین شکل روند کار را به جلو پیش ببرند.



تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1399برچسب:پایان نامه, انجام پایان نامه ارشد, انجام پایان نامه کارشناسی ارشد, انجام پایان نامه, | 11:22 | نويسنده : مسعود |

 

از ستاره های سینما چه خبر؟!!

 

 گریم متفاوت بهنوش طباطبایی در نقش شوکت در نمایش «روزهای رادیو» به کارگردانی و نویسندگی محمد رحمانیان.

 



تاريخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:بازیگران,طنازطباطبائی,بازیگر,اخبار سینما,خبر فوری, | 15:52 | نويسنده : مسعود |

 

 

استاد علوم سیاسی، نویسنده و از کارشناسان آشنا با سیاست داخلی و خارجی با گرایش اصلاح طلبی و آزادی خواهانه است. صادق زیباکلام دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلیس دارد و هم اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است؛ ما چگونه ما شدیم؟( ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران) و غرب چگونه غرب شد؟ دو کتاب معروف و پرفروش وی در میان مجموعه آثار مکتوب اوست.

 

چندی پیش گپ و گفت مفصلی درباره اوضاع سیاسی امروز کشور و آسیب شناسی سه انتخابات گذشته در سالهای 92، 94 و 96 و چشم انداز آرایش سیاسی نیروها در انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 انجام دادیم. بخش اول این گفت‌وگو را می توانید اینجا بخوانید.

  مشروح بخش دوم گفت و گوی خبر فوری با زیباکلام را در زیر می‌خوانید:

 خبر فوری: آقای زیباکلام شما گفته اید اگر هر کسی جای روحانی بود و همین سیاستها را دنبال می‌کرد به همین جا می‌رسید. بعضی از اصلاح طلبان می‌گویند اگر آقای عارف در سال ۹۲ در صحنه انتخابات می‌ماند و آنها سمت روحانی نمی‌رفتند امروز لااقل یک دولت اصلاح‌طلب با شاخصه‌ها و هویت اصلاح‌طلبی داشتیم. چقدر این گزاره را نزدیک به واقعیت می‌دانید؟

 زیباکلام: من این موضوع را اصلا قبول ندارم. از قدیم می‌گویند کج بنشین ولی راست بگو.  دل من از روحانی خون است، ولی واقع مطلب این است که اگر آقای عارف به جای روحانی رئیس جمهور شده بود چه بسا وضعیت ما خراب‌تر از امروز می‌بود و من معتقدم که اتفاقاً قدرت پشت‌پرده و چانه‌زنی روحانی بسیار بیشتر از عارف است. به این معنا که حاکمیت یک جاهایی و در مواقعی باز ملاحظاتی برای روحانی انجام می‌دهد اما "سنار" حاضر نبودند برای عارف چنین ملاحظاتی را به خرج بدهند و چه بسا برای آسیب دیدن جریان اصلاحات می‌گذاشتند آبرو و حیثیت اصلاح‌طالبان بیشتر از این برود.

 خبر فوری: به همین دلیل است که حضور عارف در مجلس دهم و ریاست فراکسیون امید هم  نیز موفق نبوده است؟

زیباکلام: بله. به نظرم خیلی پیچیدگی ندارد که چرا آقای عارف برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام نکرد. ایشان در سال ۹۴ بیشترین رای در تهران یعنی نزدیک به یک و نیم میلیون رای را از آن خود کرد، اما اگر فرض کنیم امروز انتخابات باشد و آقای عارف هم ثبت نام کرده و تایید صلاحیت شده است من فکر نمی‌کنم که آقای عارف در تهران ۱۰۰ هزار رای هم بیاورد با این وضعیت، اگر من هم به جای آقای عارف بودم دوباره در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کردم.

تفاوت من با آقای عارف این است که هر دو نفر ما در این امتحان رد شدیم اما من خداوکیلی درسم را خوانده بودم و تنها بدشانسی آوردم که امتحانم را خوب ندادم، اما آقای عارف یک شب هم نخوانده بود

حال ممکن است شما به من بگویید آقای زیباکلام شما  خودت هم مثل آقای عارف هستید و فراموش نکنید سال ۹۶ که کرمانشاه زلزله آمد مردم پس از فراخوان شما برای کمک به زلزله‌زدگان در عرض ۷۲ ساعت ۳۴ میلیارد تومان پول به حساب شما واریز کردند، اما اگر امروز خدای نکرده اتفاق دیگری بیفتد مردم دوزار هم به حسابت نمی‌ریزند و شما هم دست کمی از آقای عارف ندارید.

اما من در پاسخ به این سئوال می‌گویم من یک تفاوت با عارف دارم و آن اینکه عارف تمام مدت در این چهار سال سکوت کرد و تنها چیزی که من در این مدت در مجلس از ایشان شنیدم اظهاراتی درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت سه کولبری بود که در سرما مانده بودند . اما من در تمام این مدت برعکس آقای عارف تلاش کردم، حرف زدم، در فضای مجازی پست گذاشتم، سخنرانی کردم و از آقای روحانی پرسیدم که چرا اینگونه رفتار می‌کنید؟ به آقای عارف و خاتمی انتقاد کردم و این کاری بود که از دست من برمی‌آمد.

تفاوت من با آقای عارف این است که هر دو نفر ما در این امتحان رد شدیم اما من خداوکیلی درسم را خوانده بودم و تنها بدشانسی آوردم که امتحانم را خوب ندادم، اما آقای عارف یک شب هم نخوانده بود.

بنابراین من اگر امروز فحش و بد و بیراه بشنوم ناراحت می‌شوم، اما دلم خوش است که تلاش خودم را کردم و هرکاری که می‌توانستم انجام دهم، انجام دادم. ولی من دوست دارم آقای عارف به من بگوید که ایشان در این ۴ سال کدام تلاش را انجام داده‌اند؟ آقای خاتمی به من بگوید من این تلاش را کردم و توانستم مثلا این کار را انجام دهم؟

تنها کسی که ازاصلاح‌طلبان من دیدم در این چهار سال دوید و یقه پاره کرد تا وضعیت کشور اصلاح شود مصطفی تاجزاده بود اما آقایان دیگر اگر آب آمده ایران را برده آنها را خواب برده است، این یک واقعیت تلخ است.

به نظر من فردی مانند احمد زیدآبادی شش برابر عارف می‌دود و تلاش می‌کند، عباس عبدی هم همینطور، من با آنها اختلاف نظرهای زیادی دارم اما دارند کار می‌کنند. عبدی، مرعشی و کرباسچی هم دارند کارهایی در راستای بهبود وضعیت موجود جریان اصلاحات انجام می‌دهند اما شما به من بگویید آقای عارف، موسوی لاری، شورای عالی اصلاح طلبان و آقای خاتمی چه کار کرده‌اند؟ هیچ کاری نکرده اند تنها چیزی که ما از آقای خاتمی ‌شنیدیم این بود که بعد از این همه سکوت در دیدار نوروز امسال با اعضای فراکسیون امید گفت که با دوباره "تکرار" کردن من هم کسی نمی‌آید برود پای صندوق رای بدهد.

تنها کسی که ازاصلاح‌طلبان من دیدم در این چهار سال دوید و یقه پاره کرد تا وضعیت کشور اصلاح شود مصطفی تاجزاده بود اما آقایان دیگر اگر آب آمده ایران را برده آنها را خواب برده است، این یک واقعیت تلخ است

من بارها نوشته و از آقای عارف و فراکسیون امید خواسته‌ام که طرح اصلاح قانون انتخابات را به مجلس ببرید و مقابل نظارت استصوابی بایستید. این نظارت با این شکل در هیچ کشوری وجود ندارد که گروهی بیایند به صورت فله‌ای افراد را رد صلاحیت کنند. کجای دنیا چنین چیزی را داریم و یا اعضای فراکسیون امید جمع شوید و اصلاح قانون انتخابات را مطرح کنید. مسلم است که حتی  اگر در مجلس هم رای بیاورد در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعاً رد شود، ولی با این کار شما به مردم نشان می‌دهید که شما تلاش خود را انجام داده‌اید و مخالف این رویه هستید اما شما این کار را هم انجام ندادید! نه آقای عارف انجام داد و نه آقای حضرتی. تنها خانم سلحشوری، دکتر صادقی و علی مطهری و غلامرضا حیدری کارهایی در این مدت انجام داده و حرف‌هایی زده‌اند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

آقای عارف روزی که شما رئیس فراکسیون امید شدید ۱۰۵ رای داشتید. از این تعداد اگر  ۱۰ درصد شان هم بیایند و این طرح‌ها را به مجلس ببرند ما راضی هستیم اما این کار را نکردید. این‌ها را من نباید بگویم. آقای عارف باید بگوید. آنهایی که چشم و چراغ فراکسیون امید و اصلاح طلبان بودند باید بگویند. این است که می‌گویم اگر نمایندگان لیست امید در دور بعد رای نیاورند، خیلی نباید ناراحت باشند.

اما من با بضاعت خودم سعی کردم یک چیزهایی بگویم و بنویسم. ما خیلی وقت نداریم و کم کم باید سیاست‌هایی که درست نبوده را درست کنیم. حالا اگر اصولگراها و اصلاح‌طلبان این‌ها را نگویند بالاخره یک کسی روزی پیدا می‌شود که این حرف‌ها را بگوید.

بعضی وقت‌ها من فکر می‌کردم این که بعد از ۲۹ اردیبهشت رفتار آقای روحانی تغییر کرده است شاید به خاطر برادرش باشد و یا کاری انجام داده گزکی دست قوه قضاییه دارد که مماشات می‌کند اما بعد از آن که آقای حسین فریدون  ۵_ ۶ سال محکومیت پیدا کرد و به زندان رفت سوال اینجاست که الان دیگر چرا آقای روحانی دارد به این مماشات ادامه دهد؟!

من دو سال پیش در صفحه اینستاگرامم یک تحلیل بلندبالا نوشتم  و چون حجمش زیاد بود در سه صفحه گذاشتم. خلاصه‌اش این بود که فروش بنزین ۱۰۰۰ تومانی خیانت به آینده کشور است‌ و بالاتر از همه خیانت به مستضعفین و محرومین است. با این استدلال که یک خانواده ۳ نفره با درآمد ماهانه ۱۰ میلیونی و ۲ اتومبیل بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کند تا مستخدم همان خانواده که برای رسیدن به محل کارش باید دو سه تا اتوبوس عوض کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرده و نشان داده بود که قیمت تمام شده بنزین ۳ تا ۴ هزارتومان است و دولت که این بنزین را 1000 تومان به مردم می‌فروشد و 3 هزارتومانی که دارد برای بنزین یارانه می‌دهد، کسی که دو اتومبیل دارد 21 برابر بیشتر گیرش می‌آید تا کسی که اتومبیل ندارد و حقوق ماهانه‌اش با اضافه کاری به یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌رسد. من این حرف را زدم و پای آن هم ایستادم اما دارند به من فحش می‌دهند و به من می‌گویند که تو باعث و بانی این طرح و گرانی بودی و این خون‌هایی که ریخته شد مسئولیتش با توست!

 خبر فوری: به نظر شما اگر دو سه سال قبل این کار با شیب ملایمی صورت می‌گفت و افکار عمومی اقناع و با مردم صحبت می‌شد و بعد از آن به صورت پلکانی قیمت بالا می‌رفت بهتر نبود تا اینکه تصمیم یک شبه گرفته شود و هزینه به کشور و مردم تحمیل شود؟

زیباکلام: بله. متاسفانه بدبختی این مملکت این است که همه می‌خواهند محبوب باشند و پوپولیسم واقعا بدبختی این کشور است. سرطان مهلک نیست، اما پوپولیسم مهلک است و همه می‌خواهند محبوب و وجیه المله باشند. هیچ کس نمی‌آید مسولیت طرحی که ممکن است کمی‌ مردم را تحت فشار قرار دهد بپذیرد.

سر قضیه بنزین دیدید که تا درگیری شد و افرادی کشته شدند بازی "کی بود کی بود من نبودم" شروع شد  و آقای روحانی که گفت من خبر نداشتم؛ بقیه هم گفتند که ما نبودیم و کار ما نبود و هر کدام از آقایان از یک سمت فرار کردند.

اتفاقا مردم این‌ها را خوب می‌فهمند. آقای روحانی شما باید می‌آمدید در تلویزیون و با مردم حرف می‌زدید و می‌گفتید که این کار خیلی سخت است و ما هم اشتباه کردیم همان زمان که زیباکلام گفت فروش بنزین 1000 تومانی خیانت به کشور است، همان موقع باید شروع می‌کردیم و قیمت را به 1400 و 1600 و 6 ماه بعد به 1800 تومان افزایش می‌دادیم و سال بعد آن را به 200 و 2500 می‌رساندیم تا امروز اینگونه نشود. این‌ها که دیگر بدیهیات کشورداری و ساده است. این‌ها را هم من باید به شما بگویم. اینها را هم بلد نیستید؟!

خبر فوری: یعنی عملکرد خود روحانی در گسترش اعتراضات و اینکه بگوید"من هم تا صبح جمعه از گران شدن قیمت بنزین خبر نداشتم"  تاثیر نداشت؟

زیباکلام: چرا. قطعا رفتار آقای روحانی تاثیر داشت و من او را مقصر می‌دانم و فقط هم قضیه بنزین نیست؛ همین که جدی نیست و رفتار وی به گونه ای است که انگار هیچ اتفاقی در مملکت نیفتاده است. انگار نه انگار که تورم و گرانی وجود دارد ولی واقعا دلیلش را نمی‌دانم.

خبر فوری: شما دلیل مماشات رئیس جمهور در برابر دیگر نهادها و ارگان های نظام  و عدم پیگیری مطالبات مردمی که به او رای دادند را چه می‌دانید؟

زیباکلام: بعضی وقت‌ها من فکر می‌کردم این که بعد از ۲۹ اردیبهشت رفتار آقای روحانی تغییر کرده است شاید به خاطر برادرش باشد و یا کاری انجام داده گزکی دست قوه قضاییه دارد که مماشات می‌کند اما بعد از آن که آقای حسین فریدون  ۵_ ۶ سال محکومیت پیدا کرد و به زندان رفت سوال اینجاست که الان دیگر چرا آقای روحانی دارد به این مماشات ادامه دهد؟!

شاید آقای روحانی دارد یک جاهایی را می‌بیند که من نمی‌بینم شاید آقای روحانی به من بگوید زیباکلام فکر نکن که خیلی چیزی سرت می‌شود. من هم چیزهایی را که تو می‌گویی می‌فهمم اما جایی را دارم می‌بینم و ملاحظاتی دارم که  فراتر از دلایل است.

 خبر فوری: پس با این اوصاف می‌گویید اصول‌گراها از این خلاء استفاده می‌کنند و در انتخابات سال 98 به مجلس راه پیدا می‌کنند؟

زیباکلام: اصولگراها همانقدر منزجر و مورد تنفر مردم هستند که اصلاح‌طلبان هستند و آقای روحانی هست. جریانی از نارضایتی توده مردم نسبت به اصلاح‌طلبان اصولگرایان به عنوان جریان سوم دارد با ملاقه‌ای که به دست گرفته این سرشیرها را به نفع خود جمع می‌کند که این جریان همان جبهه پایداری و جریانات تندرو و جریان احمدی‌نژاد و طرفدارانش است. این جریان آمده و به دلیل بغض و کینه‌ای که مردم نسبت به اصلاح طلبان و روحانی پیدا کرده‌اند می‌گویند که ما با اینها نیستیم و از آنها جدا هستیم.

به نظر من شخص آقای احمدی نژاد10 تا 15 میلیون رای دارد. زمانی فکر می‌کردم تنها کسی که بیشتر از احمدی نژاد رای دارد شخص سید محمد خاتمی است اما الان بیشترین رای و محبوبیت را در کشور احمدی نژاد دارد و از این محبوبیت هم هم دارد استفاده می‌کند و افراد خود را می‌خواهد به مجلس بفرستد

اصلا سردادن شعارهای عدالت خواهی، آرمان خواهی، مدیریت جهادی، مردمی بودن همه بهره‌برداری کردن از نارضایتی مردم است. وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید تمام کسانی که دارند این شعارها را می‌دهند همه در این 40 سال کارها و پست های مهمی‌ داشته‌اند. این ها که امروز وارد عرصه سیاست نشدند؟ شما خودتان زمانی که کاره‌ای بوده اید چه کار کرده‌اید؟

 

البته به نظر من شخص آقای احمدی نژاد10 تا 15 میلیون رای دارد. زمانی فکر می‌کردم تنها کسی که بیشتر از احمدی نژاد رای دارد شخص سید محمد خاتمی است اما الان بیشترین رای و محبوبیت  را در کشور احمدی نژاد دارد و از این محبوبیت هم هم دارد استفاده می‌کند و افراد خود را می‌خواهد به مجلس بفرستد.

از این رو معتقدم که در مجلس آینده یاران آقای احمدی نژاد، جبهه پایداری و تندروها پایگاه بسیار مستحکمی پیدا می‌کنند و از آن پایگاه برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در سال 1400 استفاده می‌کنند و شورای نگهبان هم وقتی این پایگاه مستحکم را ببیند روی آن‌ها حساب باز می‌کند و می‌بیند این ها کسانی نیستند که بشود به راحتی حذف شان کرد و صدای آن‌ها را نشنید؛ بنابراین به احتمال زیاد خود آقای احمدی نژاد در سال 1400 رئیس جمهور می‌شود.

 

 خبر فوری: یعنی تحلیل شما این است که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بعدی است و برعکس سال 96 این بار از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند و تائید صلاحیت می‌شود؟

زیباکلام: بله به پشتوانه پایگاه قدرتمندی که در انتخابات امسال و مجلس یازدهم از سوی جبهه پایداری و جریانات تندرو پیدا می‌کند این اتفاق می‌افتد.

 

خبر فوری: یعنی در انتخابات سال 1400 امثال آقای علی لاریجانی هیچ شانسی برای رئیس جمهور شدن ندارند؟ حتی اگر اصلاح طلبان از او حمایت کنند؟

 زیباکلام: نه آقای لاریجانی، نه آقای باهنر، نه احمد توکلی هیچ شانسی برای ریاست جمهوری آینده ندارند، چون مردم پای صندوق نمی‌روند.

چرا جبهه پایداری در انتخابات موفق می‌شود؟ چون مردم پای صندوق نمی‌روند و در نتیجه نامزدهای جبهه پایداری و جریان تندرو در تهران با 200 یا 300 هزار رای به مجلس راه پیدا می‌کنند. آقای حمید رسایی و الیاس نادران و دیگر نامزدهای شان با 300 یا نهایتا 400 هزار رای در تهران و شهرهای بزگ به مجلس می‌روند و این رای، 1.5 میلیون رای عارف در انتخابات مجلس دهم نخواهد بود.

در مناطق دور افتاده و حوزه‌های انتخابیه کوچک هم که نه بحث جبهه پایداری است و نه اصلاح‌طلب و اصولگراست بلکه آنجا مناسبات قومی و طایفه ای است و اصلا مسائل سیاسی در سطح ملی در آنجا مطرح نیست.

 خبر فوری: با توجه به کتابی که درباره رضاشاه نوشته اید، دلیل اینکه عده ای از مردم به خصوص جوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی که او را ندیده اند در اعتراضات سال 96 شعار "رضاخان روحت شاد" سردادند چه بود؟

زیباکلام: این به دلیل بغض و کینه ای است که این‌ها از ما دارند و گرنه شما فکر می‌کنید آن کسانی که می‌گویند رضاخان روحت شاد رفته اند راجع به او مطالعه کرده و کتاب خوانده اند. نه اگر این طور بود به جز کتاب من که مجوز انتشار در داخل نگرفت، همه کتاب‌هایی که در این 40 سال درباره رضاشاه منتشر شده است او را به خیانت و فساد متهم کرده‌اند و بنابراین باید عکس این اتفاق می‌افتاد. چون شما در تلویزیون، رادیو، کتاب، مدرسه، دانشگاه ، حوزه علمیه و همه جا گفتید رضاخان بد بوده است اما چون می‌بینند شما با او بدهستید این شعار را سر می‌دهند. آن‌ها چون می‌بینند شما با سید حسن نصرالله خوب هستید، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند. در حقیقت، مشکل آن ها من و شما هستیم. چون از ما بغض و کینه دارند، ما به سمت هر کسی که برویم این باعث می‌شود که آن بغض و کینه به سمت او هم کشیده شود و متقابلا ما هم به هر کسی بگوییم بد است آن ها می‌گویند پس او حتما آدم خوبی بوده است.

 



 

 

همزمان با ایام چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان، از روز گذشته در نقاط مختلف ایران و سایر کشور‌های منطقه مراسم‌هایی برگزار شده و این مراسم‌ها تا روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

 

همچنین قرار است مراسم بزرگ چهلم شهید سلیمانی و همراهان شهیدش در تهران به صورت مجزا در روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار و آحاد مختلف مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شود.

مراسم ویژه اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان در کرمان نیز در روز ۲۷ بهمن‌ماه و در سایر مراکز استان‌ها و شهر‌های کشور نیز بین ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه متناسب با شرایط و برنامه‌ریزی‌های استانی برگزار خواهد شد.

شب گذشته ۲۰ بهمن، مراسم چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، با حضور سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، خانواده سردار سلیمانی و جوانان محور مقاومت و ملیت‌هایی از کشور‌های جهان و هم‌چنین اقشار مختلف مردم قم در مصلی قدس قم برگزار شد.

سفارت ایران در لبنان و جنبش حزب‌الله نیز به مناسبت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلمیانی و همرزمانش، مراسمی را در بعلبک با حضور شیخ «محمد یزبک» نماینده شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی و «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار کردند.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,شهادت سردارسلیمانی,چهلم سردار دلها,مراسم بزرگذاشت سرداردلها, | 18:0 | نويسنده : مسعود |

 

 

22 بهمن برای من از بچگی معنی نداشت جز تعطیلی خوشحال کننده اما چند سالیه شده جزو روزهایی که توی تقویم روزشماریش میکنم ...روزی که بیام توی میدان انقلاب و فریاد بزنم که پای آرمان های امام خمینی هستم ، بیام و ثابت کنم که پای عهدی که با خدای خودم بستم هستم...بله 22 بهمن الان برای من جز تعطیلی برای من معنای ثابت کردن خودم به خودم است ...

 

در ادامه از برنامه های 22 بهمن در تهران برایتان خواهم نوشت؛

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات ویژه برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سطح کشور را تشریح کرد و شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» را محور شعارهای راهپیمایی امسال برشمرد.

اصغر آبخضر امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد از پیش‌بینی حضور حداقل ۴ میلیون نفر جمعیت در تهران و بیش از ۴۵ میلیون نفر در دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: در ۲۲ بهمن ماه امسال ملت ایران همچون ۳۵ سال گذشته بر شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» اصرار داشته و وحدت و شعارهای خود را به عنوان گزینه‌های روی میز ملت ایران در بیش از هزار شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای سراسر کشور به دشمنان ارائه می دهند.

او گفت: در شامگاه ۲۱ بهمن ماه (شب ۲۲ بهمن) راس ساعت ۲۱ اقشار مختلف مردم به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن ۵۷ نوای تکبیر سر می‌دهند و همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمام مراکز استان‌ها و ۳۲۰ شهر و روستای کشور و ۲۰ نقطه از شهر تهران نورباران و نورافشانی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های روز ۲۲ بهمن گفت: مراسم ویژه ۲۲ بهمن همزمان با هزار بخش، شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای کشور، در شهر تهران از ساعت ۹ صبح و از مسیرهای ۱۰ گانه تعریف شده به سوی میدان آزادی آغاز خواهد شد؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان المپیکی، جهانی و آسیایی و برگزیدگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی، جلوه‌های ویژه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

آبخضر ادامه داد: در روز ۲۲ بهمن ماه که به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی در خارج از کشور شناخته شده است، گروه‌های زیادی در رشته‌های فرهنگی و هنری برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و ۸۰ نمایندگی ایران در ۶۰ کشور جهان اعزام شده‌اند و در این روز تمام خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌ها محل حضور سفرا و میهمانان خارجی خواهد بود.

او از حضور بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان در مراسم امسال ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: ۸۵ نفر از این میهمانان از ۲۳ کشور اروپایی هستند؛ برای میهمانان خارجی در روز ۲۱ بهمن همایش ویژه یک روزه‌ای در نظر گرفته شده است که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولان عالی رتبه نظام برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از حضور بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی در مراسم ویژه تهران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ خبرنگار و تصویربردار نیز در دیگر استان‌های کشور به پوشش خبری و تصویری حضور پرشور ملت ایران در مراسم ۲۲ بهمن ماه خواهند پرداخت.

آبخضر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تهران ۸۵ تخته چادر به عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی پیش‌بینی کرده است گفت: به مناسبت عید پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران سرویس‌دهی رایگان مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی را از تمام میادین و از ساعت ۶ صبح برای رفت و آمد مردم در مسیرهای راهپیمایی پیش‌بینی کرده است.

 

او گفت: علاوه بر عکاسان رسانه‌ها در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، حدود هزار و ۵۰۰ هنرمند جوان عکاس در قالب طرح ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران) به ثبت افتخارات و بالندگی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند؛ همچنین در این مراسم برنامه سرود ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در قالب گروه‌های سرود هزار و ۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه ۲۲ هزار نفره در تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های محدوده میدان آزادی در تهران در ادامه مسیر راهپیمایی گفت: راس ساعت ۱۰ صبح مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی کشورمان آغاز می‌شود که در این مراسم سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و نیز میهمانان خارجی به ویژه جوانانی از حوزه کشورهای بیداری اسلامی از قبیل مصر، تونس، عراق، ترکیه و نیز از کشورهای اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی حضور خواهند داشت.

آبخضر گفت: در مراسم میدان آزادی دو سرود توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان در حضور ریاست محترم جمهوری اجرا می شود و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.

او همچنین با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای آسمان بارانی در برخی نقاط تهران و هوای برفی برای چندین استان کشور گفت: هر چند ملت ایران در این ۳۵ سال نشان دادند که در وضعیت و آب و هوایی در این مراسم ملی حضور می یابند اما توصیه ما این است که به ویژه برای کودکان پیش بینی لباس مناسب و متناسب با وضعیت هوا را داشته باشند.

 



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1398برچسب:راهپیمایی 22 بهمن,پیوند میثاق با رهبر انقلاب اسلامی ایران,تهران,شهرداری تهران, | 16:42 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه در پاسخ به تبرئه شدن استیضاح خود در مجلس سنا آن را پیروزی بزرگ خواند.  

 

دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: من فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی در مورد پیروزی بزرگ کشور در مورد جلسه استیضاح در کنگره صحبت خواهم کرد.  

به دنبال نادیده گرفته شدن اتهامات ترامپ توسط سناتورهای جمهوریخواه، استیضاح رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در مجلس سنا رای نیاورد.  

در رای گیری‌های صورت گرفته اتهامات ترامپ در ممانعت از انجام تحقیقات کنگره و سوء استفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت تبرئه شد.  

بر اساس این گزارش، روند استیضاح ترامپ با اطلاعاتی که از یک فرد افشاگر حدود پنج ماه پیش به مجلس نمایندگان رسید، کلید خورد.  

این افشاگر که هیچ‌گاه نام وی مطرح نشد و حتی جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا که ریاست محکمه ترامپ را برعهده دارد هم اجازه قرائت سوال در این باره را نداد، اطلاعاتی را برملا کرد که نشان می‌داد ترامپ از طریق وکیل شخصی خود رودی جولیانی، به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین فشار وارد کرده است تا برای کمک به انتخاب مجدد خود، علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود تحقیق کند.  

این ماجرا به "اوکراین گیت" شهرت یافت و پس از بررسی و احضار برخی از شاهدان، مجلس نمایندگان با اکثریت آرا ترامپ را به "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" متهم ساخت.  



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,دونالد ترامپ,استیضاح مجلس,پیروزی,قدرت,مجلس سنا, | 10:7 | نويسنده : مسعود |

 

 

​خبر فوری:

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: هرکسی به ایران و امنیت آن علاقمند است، باید در انتخابات شرکت کند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبر گذاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات 2 اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند:

 

 

هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

 

ایشان همچنین طرح آمریکا موسوم به معامله قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه ملت و گروه‌های فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مسئله فلسطین نیز روی کار آمدن نظام مورد نظر و منتخب همه مردم فلسطینی‌الاصل در یک نظرخواهی عمومی است.

رهبر انقلاب اسلامی ایام دهه فجر را برای کشور ایامی بی‌بدیل و مظهر اقتدار و عزم ملی دانستند و گفتند: ملت ایران در دهه فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبری امام بزرگوار که رهبری بی‌نظیر در دنیا بود، بنای پوسیده و فاسد چندهزارساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم‌سالاری را به‌جای آن پایه‌ریزی کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را نشان‌دهنده استواری نظام اسلامی بر رأی مردم دانستند و افزودند: البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم‌سالاری در ایران «مردم‌سالاری اسلامی» است.

 

ایشان پرورش افرادی همچون شهید سلیمانی، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و روحیه قوی و ایستادگی خانواده‌های شهدا را از آثار نظام دینی برشمردند و خاطرنشان کردند: از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، تعهد و ایمان بود و اصولاً هنگامی که ایمان با عمل صالح و روحیه جهادی همراه می‌شود، شخصیتی همچون سردار سلیمانی شکل می‌گیرد که حتی دشمنان مجبور به تحسین ویژگی‌های شخصیتی او می‌شوند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی سراسری 22 بهمن، گفتند: ملت ایران در چهل سال گذشته و با وجود سرما و یخبندان با حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، اجتماع عظیم خود را به رخ جهانیان کشیده است که من با همه وجود از ملت ایران تشکر می‌کنم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همزمانی 22 بهمن امسال با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی را زمینه‌ساز انگیزه مضاعف مردم دانستند و تأکید کردند: ان‌شاءالله ملت ایران با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن، ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخابات را نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها، و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به‌دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

ایشان انتخابات را در حل مشکلات بین‌المللی نیز مهم خواندند و خاطرنشان کردند: در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است، بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور برشمردند و افزودند: به‌خصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می‌شود.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخابات را از بُعد کلی، اساسی‌ترین مسئله کشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است اما اساس همه این مسائل انتخابات است چرا که اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه مشکلات به‌تدریج حل خواهد شد.

 

ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد‌کننده آن را از رونق انداخت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مسئله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چندهزارنفره می‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابان‌ها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند البته به‌شرطی که از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.

رهبر انقلاب تأکید کردند: گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.

ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.

رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به‌نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به‌نفع شما نیست انتخابات خراب است.

ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیأت‌هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمی‌شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این‌جور نشود که بگوییم "مردم شرکت کنید"، اما در عین حال، به‌غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

رهبر انقلاب حمله به شورای نگهبان را از غلط ترین کارها دانستند و افزودند: شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است، چگونه انسان می‌تواند به‌راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند؟

رهبر انقلاب با اشاره به سخنانشان در نماز جمعه اخیر درباره لزوم قوی شدن ایران در مقابل دشمنان قوی‌پنجه و بی‌رحم بین‌المللی افزودند: «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گله‌های غالباً بحق مردم درباره مسائل معیشتی را مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی دانستند و افزودند: گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، می‌داند.

رهبر انقلاب با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیاید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به موضوع «شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به‌معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

ایشان با تقدیر از مصوبه خوب و شجاعانه مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کردند: باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه‌دارند.

 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مردم باید افرادی با چنین ویژگی‌هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی‌توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید "چون افراد را نمی‌شناسم رأی نمی‌دهم."، همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رونمایی زورگویان و سرگردنه‌بگیران آمریکایی از طرح موسوم به معامله قرن گفتند: آمریکایی‌ها دلشان را خوش کرده‌اند که با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان علیه ملت فلسطین موفق شود در حالی که این کار آنها احمقانه و خبیثانه است و از همین شروع قضیه به‌ضررشان تمام شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه این طرح قبل از مُردن ترامپ می‌میرد، افزودند: این کار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه کردن برای آن و جنجال به‌راه انداختن و رونمایی از آن کاری احمقانه است.

ایشان طرح موسوم به معامله قرن را نشانه آشکاری از دغلکاری آمریکایی‌ها خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره چیزی معامله کرده‌اند که متعلق به آنها نیست. فلسطین از آنِ فلسطینی‌ها و تصمیم‌گیری درباره آن مختص آنهاست. شما چه‌کاره هستید که درباره زمین و خانه دیگران تصمیم‌گیری کنید؟ این نشانه خباثت، دغلکاری و بدنهادی شماست.

رهبر انقلاب اسلامی توطئه اخیر را به‌ضرر آمریکایی‌ها و موجب زنده‌شدن مسئله فلسطین دانستند و افزودند: استقبال و کف زدن چند تن از سران خائن عرب که در میان ملت‌های خود نیز بی‌ارزش و بی‌آبرو هستند اهمیتی ندارد و بر خلاف سیاست ثابت دستگاه استکبار یعنی به‌فراموشی سپردن مسئله فلسطین، این کار آنها موجب زنده شدن مسئله فلسطین شد و در همه دنیا نام و مظلومیت فلسطین و مجموعه‌های فلسطینی بر سر زبان‌ها افتاد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش مستکبران برای پیش‌بُرد این طرح با تکیه بر سلاح و پول، راه علاج را «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأکید کردند: ملت، عناصر و سازمانهای فلسطینی باید با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمریکا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی کنند.

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت علیه استکبار در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: معتقدیم سازمان‌های مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود را پشتیبانی از گروه‌های فلسطینی می‌داند، بنابراین هر گونه و هر قدر که بتواند از آنها حمایت می‌کند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی علاج اصلی مسئله فلسطین را راه‌حل «اصولی، اعلام‌شده و ثبت‌شده» جمهوری اسلامی ایران در مراکز جهانی یعنی «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل» خواندند و گفتند: تنها راه برای صلح و حل مسئله فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود و درباره فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد و شما جوانان آن روز را خواهید دید و به‌توفیق الهی در بیت‌المقدس نماز خواهید خواند.

 



 

خبر فوری: 

 

“نعاما یسخار” اسرائیلی بازداشت شده در روسیه پس از دیدار بنیامین نتانیاهو با ولادیمیر پوتین در روسیه به اراضی اشغالی بازگشت.

 

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری، یسخار با هواپیمای اختصاصی نتانیاهو به فلسطین اشغالی بازگشته است. این اقدام می‌تواند یک هدیه انتخاباتی از پوتین به نتانیاهو در آستانه انتخابات کنست (۲ مارس) باشد.

نتانیاهو در مقابل چه امتیازاتی به پوتین داده است؟

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد که نتانیاهو در مقابل آزادی یسخار، امتیازاتی به روسیه داده است از جمله با مالکیت این کشور بر میدان الکساندر در بخش قدیمی قدس موافقت کرده است.

میدان الکساندر شامل بخش‌ها و ساختمان‌هایی از جمله کلیسای الکساندر (Alexander Nevski) می‌باشد.

روزنامه عبری زبان معاریو هم اشاره کرد که این زمین در سال ۱۸۵۹ به دولت الکساندر سوم در روسیه فروخته شده است.

نتانیاهو به موجب توافق انجام شده با پوتین، از کلیسا و دیگر ساختمان‌های موجود در میدان الکساندر را از دادن مالیات هم معاف کرده است.



تاريخ : دو شنبه 14 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,نتانیاهو,معامله قرن,روسیه,فلسطین اشغالی,اسرائیل متجاوز, | 12:28 | نويسنده : مسعود |

 

 

 

آیین سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر، روز شنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور اقشار مختلف مردم در مدارس و میادین اصلی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398برچسب:اخبار,خبرفوری,انقلاب اسلامی,دهه فجر,گرامیداشت,جشن انقلاب مدارس, | 16:16 | نويسنده : مسعود |

 

 

خبر فوری:

 

 

رکنا: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تنها یک شرکت هواپیمایی پرواز مستقیم به چین داشته که تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دستور توقف پروازهای ایران به کشور چین از سوی هئیت دولت صادر شده است گفت: تنها شرکت هواپیمایی ماهان پرواز به دو شهر کشور چین از جمله گوانجو و شانگ هانگ را دارد.

او افزود: با توقف پروازهای خارجی به چین این شرکت هواپیمایی متضرر می شود چراکه از چندین ماه پیش بلیت این مسیر به‌ مسافران فروخته شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: چندی پیش وزیر بهدشت درخواستی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه شهرسازی ارائه کرده بود که برای کنترل و جلوگیری از ورود ویروس کرونا پروازهای به کشور چین را متوقف کنند .

او تاکید کرد: امروز دستور برای توقف پروازها به چین تا اطلاع ثانوی از سوی هئیت دولت صادر شد.

سامانی بیان کرد: در رابطه با این دستور باید تمهیدات روابط سیاسی و تجاری در نظر گرفته شود و مشورت هایی هم با سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گیرد.

به گزارش رکنا،وزیر بهداشت در پی لغو پروازهای ایران به چین گفت: پروازهای رفت و برگشت ایران _ چین متوقف شده و تا این لحظه ابتلا به کرونا در ایران گزارش نشده است.

در ادامه سخنگوی دولت گفت: ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل به بازگشت، با هواپیمای تجهیزشده به کشور بازگردانده می‌شوند.همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کنترل می‌شوند.

 

لغو پروازهای امارات و ترکیه به چین

 امارات و ترکیه هم از جمله کشورهایى هستند که تمامى پروازهاى خود به چین را لغو کردند.

ویروس کرونا همچنان درحال گسترش است و اکنون فرانسه و کره جنوبى نیز اعلام کردند که همه مسافرانى که از چین به این کشورها وارد شوند، دو هفته را در قرنطینه خواهند گذراند


 


تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,پرواز,هواپیما,چین,معاون آموزش,بهداشتی, | 16:5 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

 

پس از گمانه‌های فراوان درباره سقوط یک فروند هواپیما در ولایت غزنی، مشخص شد که این هواپیما متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغاستان خبرگزاری فارس، حوالی ظهر امروز یک فروند هواپیما که گفته می‌شود از نوع مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره 358 بوده در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله 20 کیلومتری ولایت غزنی سقوط کرد.

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با تایید این خبر گفت در حال حاضر به دلیل ناامن بودن این منطقه که تحت تصرف طالبان است اطلاعات دیگری در دست نیست اما تیم‌های امنیتی و آمبولانس‌ها برای نجات مسافران به این منطقه اعزام شده‌اند.

پس آنکه اعلام شد این هواپیما متعلق به شرکت هوایی آریانا افغان بوده، این شرکت هوایی اعلام کرد تمامی پروازهای آن در طول امروز هیچ گونه مشکلی نداشته و این موضوع را تکذیب کرد

پس از آن اداره هوانوردی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچگونه مشکلی برای پروازهای مسافربری در این کشور پیش نیامده و سقوط هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد.

این در حالی است که والی غزنی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که این هواپیما 85 سرنشین داشته و متعلق به یک پرواز خارجی بوده است. گفته‌ای که «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز آن را تایید کرد.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پرواز این هواپیما از هرات به دهلی نو نیز قوت گرفت.

پس از سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی ولایت غزنی که در تصرف و حاکمیت طالبان قرار دارد، برخی تصاویر و فیلم‌ها حکایت از آن داشت که این هواپیمای ساقط شده متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

مردم محلی و شادهدان عینی حاضر در محل حادثه می‌گویند به غیر از اجساد دو خلبان این هواپیما که سوخته از آن بیرون آمدند، تمامی اجساد دیگر نیز کاملا از بین رفته و قابل شناسایی نیستند.

 

والی غزنی نیز این اظهارات را تایید کرد و گفت جستجوها برای پیدا کردن باقی اجساد و تکمیل تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تاکنون مشخص نیست این هواپیما چند سرنشین داشته و هدف از پرواز و مقصد آن چه بوده است. قطعه‌ای گمشده که ممکن است به تکمیل پازل سقوط هواپیما در غزنی کمک کند.



تاريخ : دو شنبه 7 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,اخبار,هواپیما,سقوط,افغانستان,شناسایی,طالبان,آمریکا, | 17:43 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

چین: فعالیت‌های ایران نقض «ان پی تی» نیست

 

به گزارش خبر گذاری تسنیم، «فو کانگ» روز جمعه در بروکسل در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که ایران همچنان در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کند و ان پی تی را نقض نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از توافق هسته ای ایران تصریح کرد فضا برای تلاش های دیپلماتیک کماکان وجود دارد و ایران هم از تعهداتش در قبال ان پی تی تخطی نکرده است.

این مقام وزارت خارجه چین گفت که کشورش از همه طرف ها می خواهد کرد که بر اختلافات مدیریت کرده و تدابیر لازم را برای حراست از توافق هسته ای اتخاذ کنند و تعهدات مورد حفاظت قرار گیرد.

«فو کانگ» با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است باید موضوع خروج آمریکا از پیمان هسته ای سال 2015 میلادی به طور قانونی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: سه نامه در این زمینه به موگرینی در ماه های می،  اوت و نوامبر نوشته شده و ایران از شروع فرایند حل مساله در آنها خبر داده است.

به گزارش ایرنا، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود گفت که فعال سازی مکانیزم حل اختلاف از سوی کشورهای اروپایی کمکی به حل مساله و کاهش تنش ها نمی کند.  

وی افزود که به باور چین دلایلی وجود داشته است که ایران مجبور به کاهش تعهداتش در چارچوب برجام شده است از علل اصلی آن خروج آمریکا از این توافق و نادیده گرفتن حقوق بین المللی و تعهدات بین المللی و فشار فزاینده بر ایران و جلوگیری از طرف های دیگر برای اجرای تعهدات بوده و اینها علل اصلی تنش های هسته ای است.



تاريخ : شنبه 5 بهمن 1398برچسب:خبرفوری,اخبارایران,اخبارجهان,چین,ایران,انرژِی هسته ای, | 9:40 | نويسنده : مسعود |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد